اخبار روز

وام 400 میلیونی برای این دهک های درآمدی


به گزارش مانی بان، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به بودجه 1403 قسمت (4) بند (ج) تبصره (13) بند هزینه ها را به شرح زیر تصویب کردند.

بر اساس این بند، میزان اسکان مستضعفان مشخص شد و بر این اساس بانک مرکزی موظف است به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، رزمندگان جانباز و معلول با معرفی نهادهای ذیربط و تایید نظام رفاهی ایرانیان، در صورتی که این افراد در سه دهک اول درآمدی باشند، 4 میلیارد ریال وام مسکن برای اقشار محروم اعطا کنند.

به گزارش تسنیم، بر اساس تبصره ماده 13 قانون بودجه سال 1403، 200 همت به مسکن ویژه مستضعفان، وام ازدواج و حمایت از کودکان اختصاص می یابد.

بانک مرکزی نسبت مسکن محرومان این 200 تلاش را تعیین و به بانک های عامل ابلاغ کرد. وزیر راه و شهرسازی معتقد است: ابلاغ تسهیلات مسکن برای مستضعفان و آغاز پرداخت این تسهیلات می تواند به تسریع در ساخت واحدهای مسکونی کمک کند.

بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای در اردیبهشت ماه ماه با مشخص کردن نسبت بانک های عملیاتی در مسکن محرومان تاکید کرد: بانک ها باید هر سه ماه یک بار عملکرد اجرایی خود را در این بخش به بانک مرکزی گزارش دهند.

در بخشنامه ابلاغی مقرر شده است: پیرو نامه شماره 727/03 مورخ 01/06/1403 در خصوص ابلاغ تسهیلات مسکن مستضعفین به استثناء بند 4 ج تبصره 13 قانون بودجه سال جاری به پیوست جدول سهام آن بانک برای پرداخت تسهیلات بند قانونی مذکور با سقف فردی به مبلغ 4 میلیارد ریال و تاییدیه سازمان بهزیستی ایران (براساس استقرار این افراد در سه دهک اول درآمدی). ) برای احضار ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که بر اساس بند ج تبصره مذکور در خصوص سازوکار نظارت بر ترانش مذکور، بانک مذکور موظف است عملکرد ترانس مذکور را به صورت فصلی اعلام و به مراجع ذیربط ارسال نماید.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، صدور به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه نیز به بانک مرکزی ارسال شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا