اخبار روز

ژاپن 32 میلیارد دلار برای آینده ای پایدار هزینه می کند

گروه انرژی ژاپنی JERA از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 5 تریلیون ین (32.4 میلیارد دلار) در انرژی های تجدیدپذیر و سوخت های جدید مانند هیدروژن و آمونیاک و همچنین گاز طبیعی مایع (LNG) در دهه آینده خبر داد.

به گزارش رویترز، این سرمایه گذاری بخشی از تلاش های JERA برای کاهش انتشار کربن و دستیابی به کربن زدایی تا سال 2050 است. این شرکت، بزرگترین خریدار LNG ژاپن، قصد دارد تا سال مالی 2035 بیش از 35 میلیون تن LNG در سال خریداری کند و سطح فعلی را حفظ کند.

به گزارش تجارت نیوز، JERA قصد دارد تا سال 2035 ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر خود را از پنج گیگاوات به 20 گیگاوات افزایش دهد و میزان هیدروژن و آمونیاک را به هفت میلیون تن برساند. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2030 نیروگاه های ناکارآمد زغال سنگ خود را تعطیل کند و سایر نیروگاه های زغال سنگ را تا دهه 2040 به آمونیاک تبدیل کند تا زغال سنگ را به طور کامل حذف کند.

یوکیو کانی، رئیس JERA، گفت: هدف JERA تضمین عرضه پایدار LNG برای ژاپن و سایر بخش‌های آسیا و ارائه راه‌حل‌هایی برای پاسخگویی به تقاضای نوسان سوخت و در عین حال حفظ سهم بازار است.

این شرکت گفت که هر یک از این سه منطقه 1 تا 2 تریلیون ین سرمایه گذاری در طول دهه دریافت خواهند کرد. دی اکسید کربن از سال 2013 حداقل 60 درصد کاهش یافته است.

JERA، یک سرمایه گذاری مشترک بین توکیو الکتریک پاور و Chobo Electric Power، انتظار دارد سود خالص تا سال مالی 2035 به 350 میلیارد ین برسد که از پیش بینی 200 میلیارد ینی برای سال مالی 2025 بیشتر است.

هیساهیده اوکودا، رئیس JERA، همچنین اظهار داشت که این شرکت به بررسی گزینه‌های افزایش سرمایه، که شامل سهامداران موجود، قرار دادن شخص ثالث و عرضه‌های عمومی اولیه است، ادامه می‌دهد. JERA ممکن است در حال بررسی برنامه‌های توسعه منابع انرژی باشد تا برای افزایش بالقوه تقاضای برق به دلیل گسترش مرکز داده، هوش مصنوعی و بازگشت صنعت نیمه‌رساناهای ژاپن آماده شود.

این شرکت در حال حاضر در حال انجام آزمایشی در نیروگاه حرارتی Hekinan در مرکز ژاپن است که 20 درصد آمونیاک را با زغال سنگ می سوزاند. اوکودا گفت که نتایج تا کنون امیدوارکننده است.

اوکودا می‌گوید: «ما می‌خواهیم یک پلت‌فرم انرژی پاک بسازیم که انرژی حرارتی با انتشار صفر و انرژی تجدیدپذیر را ترکیب کرده و آن را به آسیا گسترش دهیم. با این حال، در حال حاضر، گسترش استفاده از LNG به جای زغال سنگ در سایر بخش‌های آسیا کلیدی برای ترویج جامعه کم کربن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا