اخبار خودرو

دلیل تاخیر تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد

دلیل تاخیر تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد

با توجه به پیام های مخاطبین عزیز جدیدترین خودرو، بسیاری از خودروهای وارداتی دارای تاخیر در تحویل هستند. اما دلیل این تاخیر چیست؟

با شروع مجدد فرآیند واردات خودرو، شرکت های مختلف مجوزهای لازم را برای انجام فرآیند واردات دریافت کردند و در نهایت واردات آغاز شد. البته کیفیت و کمیت واردات در این زمینه اصلاً آنطور که وعده داده شده بود نبود، اما به هر حال واردات با رشد عرضه انجام می شود. اولویت با خودروهای وارداتی ادامه دارد اسفند 1401 تخصیص داده شده و تنها خودروهای چینی هستند که بیش از حد فروخته می شوند. اخیرا برخی از مشتریان خودروهای وارداتی پیام هایی مبنی بر تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی برای ما ارسال کرده اند. این تاخیرها مختص یک شرکت واردکننده نیست و شامل چند شرکت می شود. جالب است بدانید که تاخیر حتی مختص تخصیص ۱۴۰۱ نیست و حتی عرضه های مازاد نیز به نوعی با تاخیر مواجه شده است.

دلیل تاخیر در تحویل کالاهای وارداتی چیست؟

برخی از خودروهای وارداتی پرداخت شده و با تاخیر مواجه می شوند و برخی دیگر نیز با تأخیر در صدور دستور پرداخت اقدام می کنند. بنابراین در مجموع وارد فرآیندی شده ایم که در آن شاهد تاخیر کلی در روند فروش محصولات وارداتی هستیم. دلیل این تاخیر گمرکی به نظر می رسد. همانطور که شنیدیم مراحل ترخیص در گمرکات کشور تا حدود 10 روز پیش انجام نمی شد، یعنی ورود به گمرک داشتیم اما خروجی صورت نگرفت. ظاهرا از دیروقت اسفند تا حدود 10 روز پیش ترخیصی در گمرکات کشور صورت نمی گرفت و حجم زیادی از خودروها برای ترخیص در صف هستند. به همین دلیل است که تعداد خودروهای وارداتی با تعداد خودروهای تحویلی فاصله زیادی دارد.

چقدر باید انتظار تاخیر داشته باشیم؟

طبق گزارش ها، روند ترخیص ممکن است تا دو ماه طول بکشد. یعنی برای خودروهای وارداتی باید منتظر تاخیر دو ماهه باشیم و این موضوع در مورد تاخیر فراخوان نیز صدق می کند. اگر یک شرکت واردکننده تا به حال تاخیری در تحویل نداشته باشد، احتمالاً این تاخیر در آینده نزدیک بر تمام شرکت های واردکننده تاثیر خواهد گذاشت. نکته مهم در مورد این تاخیرها این است که در بسیاری از موارد قرارداد بین شرکت و خریدار هنوز ثبت نشده است و این به معنی عدم پرداخت سود تاخیر به مشتری است. حالا معلوم نیست چه نظارتی سازمان حمایت ما به چنین وضعیتی رسیده ایم.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا