اخبار روز

سورپرایز متقاضیان وام بدون ضامن

وام | سقف اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1403 برای مشتریان واقعی به 400 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قرض الحسنه، بر اساس مجوز بانک مرکزی، از این پس بانک قرض الحسنه مهر ایران مجاز است به مشتریان واقعی خود تا سقف 400 میلیون تومان وام پرداخت کند.

لازم به ذکر است که این تصمیم تنها شامل وام های پرداختی بانک های قرض الحسنه در کشور می شود.

افزایش وام قرض الحسنه بانک مهر ایران 400 میلیون تومان است در حالی که سال گذشته این سقف 300 میلیون تومان بود.

همچنین سقف اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران 750 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی با اولویت شرکت های کوچک و دانش بنیان دارد که در سال 1403 به 900 میلیون تومان افزایش یافت و شرکت های مختلف می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

لازم به ذکر است سقف اعتباری بانک قرض الحسنه افزایش یافت مهر ایران سایر شرایط دریافت وام از این بانک را تغییر نمی دهد و متقاضیان باید موارد مختلفی از جمله راه اندازی حساب میانگین و ارائه ضمانت نامه مناسب برای وام مورد درخواست را رعایت کنند.

مشتریان بانک ایران زمین که دارای سپرده های کوتاه مدت عادی در این مجموعه هستند، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری می کنند و چهار ماه از مسدود شدن حسابشان می گذرد، می توانند در «چویس پلاس» 300 میلیون تومان وام دریافت کنند. پلان این مجموعه

به نقل از طبقه بندی: هرکس بخواهد تسهیلات 300 میلیون تومانی با سود 23 درصد از بانک ایران زمین دریافت کند باید ضامن رسمی داشته باشد. علاوه بر این، وام کار شما باید توسط بانک تایید شود. برای دریافت این امداد نیز ارائه سفته الزامی است. زمان بازپرداخت اقساط این وام بسته به مبلغ وام و میانگین مدت حساب متغیر بوده و بین 12، 18 یا 24 ماه می باشد. برای مدت پرداخت اقساط، سود یک درصد به اصل مبلغ سپرده مشتری پرداخت می شود.

با توجه به شرایط اعلام شده و مدت بازپرداخت 24 ماهه این وام، مبلغ هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. سود کل این تسهیلات 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. مبلغ وام و سود آن 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان است.

بانک زمین ایران یکی این بانک یکی از معروف ترین بانک های خصوصی کشور است که در سال 2009 شروع به کار کرد. موسسان این بانک گروهی متشکل از کارشناسان اقشار مختلف از جمله فعالان بخش های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی و خدماتی، کارشناسان بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاونی ها تشکیل داده اند. در حال حاضر این بانک در قالب خدمات سپرده، ریالی و ارزی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

مشتریان بانک صادرات که دارای سپرده قرض الحسنه در این مجموعه هستند می توانند برای دریافت وام «سپهر» اقدام کنند. سقف بالای این سرمایه گذاری 300 میلیون تومان بدون بهره است.

به گزارش کماپرس به نقل از رده بندی، افرادی که می خواهند وام 300 میلیون تومانی بدون بهره و با کارمزد چهار درصد از این مجموعه دریافت کنند، تنها باید 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کنند و ضامن رسمی داشته باشند. علاوه بر این، افراد برای درخواست این تخفیف باید دو تا دوازده ماه سپرده گذاری کنند. مردم 36 ماه فرصت دارند تا این وام را بازپرداخت کنند.

با توجه به شرایط اعلام شده، مدت پرداخت و نرخ کارمزد، مبلغ هر قسط 8 میلیون و 857 هزار و 196 تومان و سود کل این موسسه 18 میلیون و 859 هزار و 38 تومان است. مبلغ وام و سود آن نیز 318 میلیون و 859 هزار و 38 تومان است.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک خصوصی و در قالب سهام عمومی با نام اصلی بانک صادرات و معادن ایران در پانزدهم شهریور ماه 1331 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجتمع با 13 نفر شروع به کار کرد اما هم اکنون بیش از هزار نفر در این مجتمع بانکی مشغول به کار هستند. در حال حاضر بانک صادرات ایران با دارا بودن بیش از 2700 شعبه داخلی و 20 شعبه خارجی، انواع خدمات بانکی مجاز را به مشتریان خود ارائه می کند.

این گروه در طول فعالیت خود توانسته است از مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، نشان ملی توسعه کیفیت خدمات در بخش بانکی و … را دریافت کند.

پرداخت 60 میلیون وام قرض الحسنه به مشمولان آغاز شد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا به امروز در تاریخ اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی به آموزش و پرورش ندیده ایم که در قالب این تفاهم نامه چه اتفاقی افتاده است استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین کردند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان پرداخت کردند.

به نقل از تسنیم، سید سعید مقدم زاده; مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته تفاهم نامه های مختلفی با بانک ملی داشته است که آخرین آن مربوط به سال 1398 است. مبلغ وام به فرهنگیان اعطا شده است و این تفاهم نامه تا سال 1401 اعتبار داشت.

وی افزود: با تشکیل دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش مهر در سال 1401 موفق به انعقاد تفاهم نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و بر این اساس 14 هزار میلیارد تومان وام در اختیار وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ قرار گرفت تا سود 12 درصدی در اختیار دانش آموزان قرار دهد. مهر 1401 تا امروز 9 میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط اخذ وام 100 میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا به امروز در تاریخ اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی به آموزش و پرورش ندیده ایم که در قالب این تفاهم نامه چه اتفاقی افتاده است استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین کردند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان پرداخت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه جدید در واقع الحاقیه ای به همان تفاهم نامه است مهر 1401 و امتیازات جدیدی را در اختیار فرهنگیان قرار می دهد، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد از مبلغی که ماهانه بابت پرداخت حقوق به بانک واریز می کنیم، 2.5 درصد آن به صورت وام در اختیار ما قرار گیرد. پرداختی به مربیان

وام بدون پیش پرداخت و ضامن بگیرید

مقدم زاده ادامه داد: بنابراین 2.5 درصد از ودیعه حقوق به وزارت آموزش و پرورش واریز می شود تا بتوانیم وام قرض الحسنه را با کارمزد 4 درصد به فرهنگیان پرداخت کنیم. این وام نیاز به پیش پرداخت و ضامن فرهنگی ندارد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان ها ارسال و بر اساس عملکرد واریز حقوق در استان ها تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مدت پرداخت وام 36 ماهه است و در 4 استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان های استان تهران) وام حتی به صورت غیرحضوری اخذ شده است، بنابراین فرم الکترونیکی پس از تایید آموزش و آموزش تکمیلی به بانک ارسال می شود و در صورت کامل بودن مدارک، مبلغ وام پس از تقریبا 10 روز کاری به حساب موسسه برای موسسه واریز می شود.

وی با بیان راهکاری برای پرداخت تسهیلات اجتماعی به فرهنگیان گفت: با توجه به توسعه در حوزه رفاه اجتماعی و معیشت فرهنگیان، تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید این باشد. با هدف ارتقای ایجاد سازمان بهزیستی معلمان با تجمیع منابع و تمرکز بیشتر در این حوزه می توان خدمت رسانی کرد.

مقدم زاده در ادامه در پاسخ به این سوال که معلمان از طرح های اسکان نوروزی مدارس و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند؟ وی گفت: امسال علیرغم کاستی هایی که وجود دارد در تلاش هستیم تا کلاس های 'ج' را که امکانات کمتری دارند حذف کنیم. لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی مرکز هماهنگی خدمات سفر کشور است و می توان گفت زمانی که مدارس را از مدار خارج می کنیم ظرفیت اسکان وزارت آموزش و پرورش تا حدودی به پشتوانه تبدیل شده است. در مواجهه با افزایش خدمات گردشگری، به نظر می رسد گردشگری کشور با مشکل مواجه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کمبود امکانات اقامتی در کشور را جبران می کند، شایسته است وزارت میراث و گردشگری و مرکز هماهنگی خدمات سفر کشور با جبران آن، کیفیت خدمات و منزلت را ارتقا دهند. فرهنگیان با تخصیص منابع و امکانات جدید کمک ویژه ای به وزارت آموزش و پرورش خواهند کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در فصل بهار و تابستان بالا بوده است، ادامه داد: همچنین از تخصیص مدارس برای اسکان موقت و نیز راضی نیستیم. ما نمی خواهیم این کار را انجام دهیم، مدارس قرار است به مراکز اسکان تبدیل شوند، اما در برخی شهرها و مناطق، کارمندان سایر مؤسسات و شهروندان عادی به ناچار از مدارس طرح اسکان استفاده می کنند.

مقدم زاده درباره کارت اعتباری توانا برای فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان 1401 راه اندازی شده است و فرهنگیان می توانند آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و اقدام به خرید اقساطی کنند.

وی افزود: توانا کارت با در نظر گرفتن وضعیت حقوقی فرهنگیان تا سقف 24 قسط وام می دهد و اجرای آن در همه استان ها بستگی به تقاضای فرهنگیان دارد کارگران دور تا به امروز ۷۶ میلیارد تومان با آن خریداری شده است که بیشترین خریدها مربوط به کالاهای دیجیتال (۶۲ درصد) و پوشاک و هدیه، غذا، خانه و آشپزخانه و … است.

مقدم زاده گفت: می خواهیم دانش پژوهان را قادر به پرداخت اقساطی کنیم، یعنی سفری را انجام دهند و سپس هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طریق پلتفرم هایی مانند تووانا کارت و اتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است در دوران اشتغال معلمان موظف به ارائه خدمات نیست، گفت: دلیل تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان صندوق ذخیره باید در دهه هفتاد بستری برای ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی به فرهنگیان ایجاد شود که گاهی با ظرفیت دولتی امکان پذیر نیست.

وی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد فراز و نشیب‌هایی با صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و امیدواریم با تغییرات جدید مدیریتی و اصلاح روش‌ها، تغییر نگرش و تعامل سازنده صندوق با مجموعه‌های داخل وزارتخانه ایجاد شود. آموزش و پرورش مانند اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقاء رفاه و معیشت. و در نهایت می خواهیم به کرامت مربیان گواهی دهیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا