اخبار روز

این غذاها در صورت یخ زدن غیر قابل استفاده می شوند

وقتی کنسرو را در فریزر قرار می دهید، منبسط می شود و قوطی منفجر می شود یا می شکند.

سبزیجات و میوه های آبدار

اگر سبزیجات و میوه های آبدار مانند هندوانه را در فریزر قرار دهید و سپس آب کنید، شل و غیرقابل استفاده می شوند.

سیر و پیاز

سیر و پیاز با قرار دادن در فریزر قوام خود را از دست می دهند. بهترین محیط برای نگهداری سیر و پیاز محلی خشک، خنک و خارج از یخچال است.

گوجه فرنگیها

اگر گوجه فرنگی را در فریزر نگهداری کنید طعم و خاصیت و همچنین آب خود را از دست می دهد. بنابراین سعی کنید آنها را تازه مصرف کنید.

شیر نر

پس از ذوب، شیر دیگر شفاف نیست و شکل برش دارد. بنابراین اگر تصمیم به نوشیدن شیر دارید، هرگز آن را فریز نکنید. اما اگر می خواهید هنگام پخت و پز از شیر استفاده کنید، می توانید از شیر منجمد استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که اگر می خواهید شیر را یخ زدایی کنید باید بسته به اندازه ظرف یک روز یا بیشتر آن را در یخچال بگذارید و صبر کنید تا شیر کم کم آب شود.

تخم مرغ با پوست

همه ما می دانیم که مایعات با یخ زدن حجمشان افزایش می یابد. بنابراین بهتر است از ظرف بزرگتری برای نگهداری مایعات در فریزر استفاده کنید. این دقیقاً مشکل تخم مرغ است. اگر تخم مرغ را با پوستش در فریزر قرار دهید، مایع داخل آن سفت می شود و با افزایش حجم، پوسته تخم مرغ می ترکد. بدترین قسمت این است که وقتی تخم مرغ ها می شکنند، کل فریزر بوی تخم مرغ می دهد. بنابراین بهترین راه حل این است که نگران انجماد تخم مرغ نباشید.

خامه ترش

یخ زدن خامه ترش آن را قطع می کند. حالا می توانید خامه ذوب شده را هم بزنید و بعد از آن برای پخت و پز و درست کردن دسر استفاده کنید، البته قطعا طعم آن خیلی خوشمزه نخواهد بود.

آرد سوخاری و آرد سوخاری

استفاده از پودر سوخاری، آرد سوخاری یا پنیر روی غذاها باعث ترد و لذیذتر شدن غذاها می شود و به همین دلیل وقتی این غذاها در فریزر قرار می گیرند حالت لطیفی پیدا می کنند. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و هرگز آنها را در فریزر قرار ندهید. برای حفظ طعم غذا می توانید بعد از یخ زدایی از آرد سوخاری و پنیر استفاده کنید.

نوشیدنی های گازدار

یخ زدن نوشابه های گازدار عالی به نظر می رسد، اما بسته بندی روی این قوطی ها، به ویژه انواع آلومینیومی، مطمئناً در فریزر منفجر می شود و همه چیز را با مواد چسبنده می پوشاند. بهتر است این مواد را در یخچال نگهداری کنید و اگر نوشیدنی های سالمی نیستند، در سطل زباله بریزید اشکالی ندارد.

ماکارونی یا پاستا پخته شده

قرار دادن پاستا یا ماکارونی پخته در فریزر باعث ایجاد یک ماده چسبناک و شل می شود که به جای افزایش اشتها، اشتهای شما را کاهش می دهد. البته اگر ماکارونی نیم پز را فریز کنید، کافی است هنگام استفاده آن را گرم کنید.

حتی اگر سس خاصی در کنارش دارید می توانید آن را در قالب بستنی بریزید و در فریزر بگذارید. زمانی که به آن نیاز داشتید، آن را روی ماکارونی خود بریزید و آن را داغ کنید. مطمئنا از این غذای آماده لذت خواهید برد.

سبزیجات

اگر دوست دارید سبزیجات ترد و خوش طعم بخورید، بهتر است آنها را در فریزر نگذارید. بعد از یخ زدایی، سبزیجات نرم می شوند و دیگر ترد و خوش طعم نمی شوند. به جای نگهداری سبزیجات شسته و خشک شده در فریزر، بهتر است آنها را در یک حوله کاغذی یا نخی بپیچید. سپس در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید.

غذای گرم

غذاهای داغ باعث افزایش دمای فریزر می شوند. میکروب ها در دمای بالا رشد می کنند. بنابراین، هنگام انجماد غذا، لطفا صبر کنید تا خنک شود.

ماست

منظور ما بستنی ماست نیست. منظور ماست منجمد است. وقتی ماست، ماست تغلیظ شده یا ماست یونانی را در فریزر قرار می دهید، قوام آن تغییر می کند. فکر نکنید که اگر ماست را در فریزر بگذارید، در نهایت بستنی ماست را خواهید داشت. بستنی ماست یک دسر خوشمزه است که مصرف آن در ایالات متحده در دهه گذشته رو به افزایش بوده است.

بعد از آب شدن، بافت ماست تغییر می کند، بریده می شود و دیگر قابل خوردن نیست. البته می توانید از آن برای پخت و پز استفاده کنید زیرا به تنهایی خیلی خوشمزه نیست.

قهوه

قرار دادن قهوه در فریزر به شدت بر کیفیت آن تاثیر می گذارد. برخلاف بسیاری از مواد دیگر که برای حفظ کیفیت باید در فریزر نگهداری شوند، نگهداری قهوه در فریزر طعم و بوی آن را تغییر می دهد و به همین دلیل به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا