اخبار روز

6 عارضه جدی مصرف زیاد کره که باید جدی بگیرید

تریستا بست، متخصص تغذیه در Balance One Supplements توضیح می دهد: «کره سرشار از چربی اشباع شده است که مصرف بیش از حد این غذا برای سلامت قلب خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز، یکی مشکل دیگر مصرف زیاد کره (و چربی اشباع شده) این است که می تواند منجر به افزایش وزن و حتی چاقی شود که به نوبه خود می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

کره کالری بالایی دارد (حدود 100 کالری در هر قاشق غذاخوری) و خوردن بیش از حد کره می تواند منجر به افزایش وزن شود.

می تواند کلسترول بد LDL را افزایش دهد

کره سرشار از چربی اشباع شده است و یک قاشق غذاخوری حاوی حدود هفت گرم چربی است که حدود یک سوم مقدار توصیه شده روزانه است. رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده سطح کلسترول LDL (“بد”) و HDL را افزایش می دهد.

افزایش کلسترول LDL می تواند به سخت شدن شریان ها کمک کند و آترواسکلروز می تواند خطر لخته شدن خون، سکته مغزی و حملات قلبی را افزایش دهد.

می تواند منجر به بیماری قلبی شود

افزایش کلسترول LDL که می تواند ناشی از خوردن بیش از حد کره باشد، منجر به تعدادی عوارض جانبی خطرناک می شود. کره یک چربی اشباع شده است که در صورت مصرف بیش از حد می تواند منجر به بیماری قلبی شود. کره، همراه با سایر چربی های اشباع شده، کلسترول LDL (کلسترول ناسالم) را افزایش می دهد که می تواند شریان ها را مسدود کند و منجر به بیماری قلبی شود.

مورگین کلر، متخصص تغذیه، با ارتباط بین مصرف زیاد کره و بیماری قلبی موافق است. وی خاطرنشان کرد: کره به دلیل داشتن چربی اشباع بالا برای سیستم قلبی عروقی خطرناک است. چربی اشباع شده منجر به تشکیل پلاک در رگ ها و کاهش کارایی جریان خون می شود. عواقب نهایی این پلاک می تواند حمله قلبی، بیماری قلبی و سکته باشد.

ممکن است به توسعه چربی احشایی کمک کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن بیش از حد کره می تواند شانس ایجاد چربی احشایی را افزایش دهد. مالوری تامپسون، متخصص تغذیه خاطرنشان می‌کند: «خوردن بیش از حد کره می‌تواند باعث ذخیره چربی اضافی احشایی در حفره شکم شود، زیرا محتوای چربی اشباع شده بالایی دارد. چربی احشایی همچنین با افزایش چندین بیماری زمینه ای از جمله بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و دیابت نوع 1 مرتبط است. می تواند منجر به چاقی شود.

خوردن کره به افزایش وزن کمک می کند. کره در هر قاشق غذاخوری بیش از 100 کالری دارد. اگر مقدار زیادی از آن بخورید، به سرعت اضافه می شود، به خصوص که بیشتر این کالری ها از چربی های اشباع شده می آیند. چاقی می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت و حتی برخی از انواع سرطان شود.

نکته اصلی این است که راه‌های بهتری برای اضافه کردن طعم به غذاها بدون اینکه آنها را ناسالم کند، وجود دارد. روغن زیتون به اندازه کره کالری در هر قاشق غذاخوری دارد، اما حاوی کلسترول رژیمی نیست و چربی اشباع شده بسیار کمتری دارد، که آن را انتخاب بسیار بهتری می کند.

می تواند تری گلیسیرید را افزایش دهد

لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب “رژیم غذایی کاندیدا” می گوید: “چربی های اشباع شده در دمای اتاق جامد هستند و می توانند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش دهند.” افزایش این دو شاخص بیومتریک به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی یا سکته را افزایش می دهد. این به این دلیل است که کلسترول و چربی در گردش می‌تواند شریان‌ها را مسدود کند، که یک علت جدی مشکلات قلبی عروقی است.

با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل مرتبط است

طبق یک مطالعه در سال 2018 در مجله پزشکی Current Alzheimer Research، ارتباط مثبتی بین مصرف بیشتر چربی های اشباع شده (مانند کره) و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل وجود دارد.

محققان در مجموع 8630 شرکت‌کننده را بررسی کردند و دریافتند که مصرف بیشتر چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی به ترتیب با 39 و 105 درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا