اخبار روز

غزه تبدیل به ویتنام می شود

محافل صهیونیستی نگران این هستند که نوار غزه به ویتنام برای اسرائیل تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، روزنامه «اسرائیل هوم» در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، معتقد است که اگر اسرائیل واقعاً جنگ دوم استقلال را پشت سر گذاشته است (آنطور که برخی از مقامات آن ادعا می‌کنند)، روش کنونی آن برای این کار اصلا مناسب نیست و جزئی نیست. یا از این می توان به پیروزی کامل رسید .

یهودا بلنگا نویسنده این یادداشت تاکید می کند که از آغاز جنگ غزه تاکنون آماری از تعداد جنگجویان کشته شده توسط ارتش اسرائیل و تونل های کشف و منهدم شده به منظور مستندسازی تعداد تلفات وارده به صورت روزانه منتشر می شود. به حماس

در ظاهر، بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده توسط ارتش اسرائیل در رسانه ها، می توان این تصور را به دست آورد که با وجود کاهش سطح درگیری، ارتش اسرائیل به سمت تحقق اهداف خود حرکت نمی کند راه درست برای رسیدن به یک پیروزی قاطع .

نویسنده اضافه می کند که در زبان نظامی، آسیب به افراد مسلح یا زیرساخت ها یا اعلام تعداد کشته ها به عنوان اقدامات انتقام جویانه یاد می شود، در حالی که استراتژی پشت این اطلاعیه ها رساندن دشمن به مرز فروپاشی است. توانایی بازسازی و بازیابی، و این دقیقاً همان راهبردی است که به نظر می رسد اسرائیل سعی در اجرای آن دارد.

نویسنده پس از بحث در مورد تاریخچه این استراتژی نتیجه می گیرد: اما این نوع روش جنگی، یعنی راهبرد شمارش بدن، در حماس چندان کارآمد نیست، زیرا این استراتژی در جنگ با ویت کنگ برای آمریکا شکست خورد و آنها این کار را انجام داده بودند. آنها نیز به شکست این استراتژی اعتراف کردند.

به نظر نگارنده، این امر در درجه اول به این دلیل است که اسرائیل قصد تسلط دائمی بر این منطقه را ندارد و در عین حال قصدی برای انتقال حاکمیت این منطقه به ساختار دولتی غیر از جانشین حماس پس از پایان دوره حماس ندارد. جنگ ماموریت (جستجو و نابود کردن) از آنجا عقب نشینی کرد و در نتیجه حماس خلاء ایجاد شده در منطقه را پر کرد.

دوما: اصولا اسرائیل آمار دقیقی از تعداد نیروهای حماس در غزه (اعم از نیروها و حامیان و اعضا) ندارد و به استثنای تعداد محدودی از نیروهای حماس، اکثر این افراد مسلح لباس غیرنظامی به تن می کنند. تعیین نقطه فروپاشی آن نقطه بسیار دشوار است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا