اخبار روز

چرا دو درصد از حقوق بازنشستگان کسر می شود؟


به گزارش مانیبان، کارگران بازنشسته از پرداخت مبالغ کلان برای درمان انتقاد می کنند.

هر ماه دو درصد از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بابت حق درمان کسر می شود. ضمن اینکه «نه/بیست و هفتم» حق بیمه اشتغال کارگران در صندوق درمان تامین اجتماعی نگهداری می شود، اما بازنشستگان باید عضو بیمه درمان تکمیلی باشند و آن را پرداخت کنند. این در حالی است که به گفته فریدون نیکوفرد، فعال کارگران بازنشسته شوش، ماده 54 قانون تامین اجتماعی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان تاکید دارد.

وی افزود: خدمات درمانی به بازنشستگان باید از 0 تا 100 رایگان باشد و نیازی به بیمه اضافی نیست. یکی یکی از خواسته های اصلی بازنشستگان امروز اجرای ماده 54 قانون تامین اجتماعی است.

نیکفرد تصریح کرد که مشخص نیست این 30 سال درمان در کجا سپری می شود. وی گفت: نه تنها هزینه خدمات درمانی بازنشستگان پرداخت می شود، بلکه در حوزه مراکز خصوصی تامین اجتماعی نیز با کمبود مواجه هستیم. در شهرستان شوش فقط یک درمانگاه تامین اجتماعی ساده داریم که مدتهاست درخواست تبدیل آن به پلی کلینیک را داشته ایم. آنها به این درخواست پاسخ نداده اند.

به گفته این مستمری بگیر، یک مستمری بگیر برای بهره مندی از خدمات رایگان مرکز املاک نباید صدها کیلومتر از زادگاه خود را طی کند. خدمات پزشکی باید در دسترس و کاملا رایگان باشد.

وی تاکید کرد: اگر تامین اجتماعی قصد رعایت قانون را دارد باید ماده 54 قانون تامین اجتماعی را بدون محدودیت اجرا کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا