اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ترامپ از حامیان مالی یهودی آمریکا خواست به اسرائیل در جنگ غزه کمک کنند

العربیه نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی خطاب به کمک‌کنندگان یهودی آمریکا، گفت که او از حق اسرائیل برای ادامه عملیات در غزه حمایت می‌کند.

روزنامه «واشنگتن پست»، سه‌شنبه در گزارشی نوشت، ترامپ در این سخنرانی خطاب به اهداء کنندگان مالی یهودی در آمریکا گفت: «اسرائیل در حال از دست دادن قدرت خود است و وضعیت غزه برایش بد به نظر می‌رسد».

تعدادی از حامیان مالی جمهوری خواه در ماه‌های اخیر ترامپ را تحت فشار قرار داده‌اند تا موضع محکم‌تری در حمایت از اسرائیل و نتانیاهو، نخست وزیر آن اتخاذ کند.

ترامپ ماه گذشته در یک گفت‌وگوی غیر علنی از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت حملات 7 اکتبر در زمان حکومت او رخ داد اما او به اهداکنندگان مالی یهودی گفت که از حق اسرائیل در ادامه «جنگ علیه تروریسم» حمایت می‌کند.

جولان دو تریلیون دلار ارزش دارد

ترامپ در مراسم دوشنبه همچنین به سیاست‌های خود در قبال اسرائیل در دوران حضورش در کاخ سفید افتخار کرد و گفت که اسرائیل اکنون بیش از هر زمان دیگری به کمک او نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد که جمعیت تظاهرات خیابانی برای اسرائیل در قبال جمعیتی که برای او تظاهرات می‌کنند کمتر است.

او گفت اسرائیل حتی در واشنگتن و در کنگره هم در حال از دست دادن قدرت خود است و این باورکردنی نیست.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت امروز طی گزارشی نوشت، ترامپ در گفت‌وگوی غیرعلنی خود آنچه که در دوره ریاست جمهوری برای اسرائیل انجام داده است، تکرار کرد.

او به انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از اسرائیل اشاره کرد و گفت که پس از گفت‌وگوی 5 دقیقه‌ای با سفیر وقت خود، دیوید فریدمن، این کار را انجام داد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا