اخبار روز

وام بلاعوض دولتی از امشب هدیه دولت به این خانوارهاست

اعطا کردن استاندار مشهد گفت: 100 میلیون وام قرض الحسنه به افرادی که مستاجر یا مالک هستند و خانه هایشان قابل سکونت نیست و 150 میلیون وام ارزان قیمت 5 درصد به افرادی که با خودرو امرار معاش می کنند تعلق می گیرد.

محسن داوری در نشست خبری خدمات رسانی به مناطق سیل زده مشهد که در اتاق جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بارندگی در مشهد در دویست سال گذشته بی سابقه بوده است، اظهار داشت: در سال 1385، میزان بارندگی در مشهد مقدس بوده است. قبل از شروع بارندگی، ستاد بحران تشکیل شد و تمامی تجهیزات شهر مشهد در آماده باش بود.

قاضی ادامه داد: میزان بارندگی به حدی بود که بیش از ظرفیت اورژانس بود و در حوادث بارندگی مشهد هیچ سهل انگاری و بی احتیاطی صورت نگرفت اما در مدت کوتاهی با حجم زیادی از باران مواجه شدیم. باران که باعث شده ظرفیت های ایجاد شده از قبل قابلیت تخلیه آب را نداشته باشد.

استاندار مشهد گفت: این مشکل باعث آبگرفتگی معابر شهر شد و با وجود آبگرفتگی زیاد، توانستیم در مدت کوتاهی با همه دستگاه های خدمات رسان به ویژه دستگاه های خدمات رسان شهر را به حالت عادی برگردانیم. شهرداری.

با بیان اینکه قبل از شروع بارندگی ها، وزش باد شدیدی را تجربه کردیم که باعث قطعی برق در برخی از مناطق شهر مشهد شد، گفت: سیل باعث شد بخشی از نیروگاه ما در بخشی از شهر خاموش شود، اما این قطعی برق را برطرف کردیم در مدت زمان بسیار کوتاه

وی تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی تنها در نقاطی از شهر اعمال شد تا خدمات رسانی سریعتر و خسارت کمتری انجام شود. سرعت و شدت بارندگی باعث شده تعدادی از مردمی که در جاده تردد می کنند در مسیر سیل در باران قرار بگیرند. نبود و در کمتر از بیست و چهار ساعت خیابان بزرگ کلانتری و پل انقلاب را بازگشایی کردیم.

فرماندار مشهد گفت: متأسفانه در این حادثه 6 نفر را از دست دادیم که دو نفر را در میدان انگلب به دلیل خروج آب از دامنه ارتفاعات جنوبی شهر بیش از ظرفیت کانال بوده و دو نفر نتوانستند از آن خارج شوند. ماشین به خاطر سنشون ضمن اینکه آب بالا آمده بود و این دو نفر در این حادثه جان باختند.

داوری افزود: در خیابان سپه 69 دو زن به دلیل کهولت سن نتوانستند از سیل جان سالم به در ببرند زیرا آب جمع شده در پشت دیوار باعث شکسته شدن دیوار و ورود آب به داخل خانه ها شد.

وی ادامه داد: در روستاهای اطراف مشهد با توجه به اینکه برخی از این خانه ها در مسیر سیل ساخته شده و حریم سقف رعایت نمی شد، حتی در خیابان سپه نیز در حین ساخت و ساز شاهد خسارت بودیم. که صورت گرفته است، مجوز لازم را کسب نمی کنند.

فرماندار مشهد افزود: روز شنبه نسبت به چهارشنبه قبل آمادگی بیشتری برای این بارندگی ها داشتیم بنابراین خسارت کمتری داشتیم اما تگرگ به خودروها و همچنین مزارع و باغات روستاها خسارت وارد کرد.

داوری گفت: با توجه به اینکه برخی از منازل سیل زده قابل سکونت و ایمن هستند نبود اسکان موقت برای 67 خانوار در زایرشهر فراهم شد و موکب پذیرایی از این خانواده ها برپا شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی خارج از دستور کار دولت انجام داده ایم و ارزیابان ما در حوزه مسکن، معیشت و حتی خودرو ارزیابی هایی انجام داده اند، تصریح کرد: واحدهای مسکونی شهر و افرادی که اموالشان خسارت دیده است، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته اند.

فرماندار مشهد افزود: این لیست را به کمیته امداد ارائه کرده ایم و تاکنون 270 اقلام ضروری بین خانواده های آسیب دیده توزیع شده و منازل آنها غیرقابل سکونت است.

داوری با بیان اینکه ضامن این وام سفته است و ظرف مدت 60 ماه بازپرداخت می شود، تصریح کرد: همچنین به هر خانواده مالک زیان دیده بسته به خسارت وارده تا سقف 95 میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می گیرد. گزارش بنیاد

وی تصریح کرد: برای هر متوفی 100 میلیون وام بلاعوض در نظر گرفته شده که مبلغ آن پس از انحصار وراثت و از مسیرهای قانونی به وراث پرداخت می شود.

فرماندار مشهد در خصوص وام روستائیان سیل زده افزود: 350 میلیون وام 5 درصدی برای روستائیانی که خانه هایشان خسارت دیده پرداخت می شود. علاوه بر این خودروها ارزش گذاری شد و وام ارزان قیمت با مدت 60 ماه برای آنها در نظر گرفته شد. افرادی که قبلا با خودروی شخصی امرار معاش کرده اند نیز 150 میلیون وام ارزان با 5 درصد دریافت خواهند کرد.

داوری با اشاره به اینکه 150 میلیون وام قرض الحسنه برای افرادی که به درآمدشان خسارت وارد شده در نظر گرفته شده است، افزود: برای تمامی افرادی که ارزیابی شده اند مبلغ بلاعوض واریز می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا