دانستنی ها

کدام میوه های بهاری سرد هستند؟

افراد از نظر خلق و خوی به چهار دسته تقسیم می شوند. دسته اول مزاج صفراوی است. صفرا طبیعتاً گرم و خشک است.

به گزارش دلگرم؛ این افراد از نظر خصوصیات اخلاقی حساس و عصبی هستند و در شرایط استرس زا در کنترل موقعیت و هیجانات مشکل دارند. این افراد خوش بین و پر انرژی هستند و علاقه زیادی به شرکت در فعالیت های گروهی و ورزشی دارند.

دسته دوم شخصیت دمو هستند. این شخصیت صمیمی تر است، شخصیت دمو سرزنده، اجتماعی، پرحرف و موفق در فعالیت های گروهی است.

دسته سوم طبیعت سودا است. این طبیعت سرد و خشک است و اهل سودا بدخلق و کم حرف و دوردست. این افراد از نظر ظاهری پوستی خشک و تیره دارند، اما در انجام کارها و کارهایی که نیاز به فعالیت فردی دارند، موفق ترند.

شخصیت آخر بلغمی است، این شخصیت سردتر و سردتر است. این افراد قابل اعتماد، آرام و آرام هستند و از نظر ظاهری کمی اضافه وزن دارند.

طبیعت میوه های بهاری ترش و شیرین است

غذاها و مواد خوراکی نیز به چهار گروه گرم، گرم و خشک، سرد و تر، سرد و خشک تقسیم می شوند. برای افراد گرم مزاج مصرف غذاهای سرد برای حفظ تعادل بدن و برای افراد سرد مزاج مصرف غذاهای گرم مفیدتر است.

رعایت اصول رژیم غذایی و عادت در حفظ سلامت اهمیت ویژه ای دارد و متخصصان طب سنتی معتقدند تغییر رژیم غذایی و رعایت عادات می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کند. با نزدیک شدن به فصل بهار و رشد میوه ها و گیاهان مختلف، در این مقاله به بررسی ویژگی های میوه های بهاری می پردازیم:

بادام

این میوه بافت سرد تری دارد و افرادی که دارای بافت بلغمی و سودا هستند ممکن است با خوردن آن دچار درد شکم، دل درد و در برخی موارد اسهال شوند. افراد دمنوش و صفراوی با خوردن این میوه احساس سرزندگی می کنند.

توت فرنگی

این میوه که طبیعت سردی دارد سرشار از ویتامین C بوده و برای افراد با طبع گرم مفید است.

شاه توت

استفاده از این میوه که دارای بافت گرم است به عنوان میوه های تازه، خشک و چای برای افراد بلغمی مفید است و با افزایش انرژی و تولید خون از سرطان پیشگیری می کند.

گوجه سبز

این میوه بسیار معطر بافت سردی دارد و مصرف زیاد آن ممکن است باعث دل درد شود و برای افراد خونسرد مناسب نیست.

سیب گل رز

مصرف این میوه که دارای بافت گرم است، عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کند و یبوست را برطرف می کند.

هندوانه

از آنجایی که این میوه ساختار سردی دارد مصرف آن برای افراد بلغمی و سودا توصیه نمی شود. افراد گالی و دمودیک به راحتی می توانند از خواص این میوه بهره مند شوند.

خربزه

این میوه دارای بافت گرم است و مصرف آن به افراد سرد مزاج توصیه می شود. نکته قابل توجه این است که این میوه می تواند در افراد مبتلا به آلرژی ایجاد کند.

گیلاس

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای درمان نقرس مفید است. این نیوه ساختار خنکی دارد و برای افراد خون گرم مفید است.

گیلاس

این میوه بافت سردی دارد و افراد بلغمی بهتر است از مصرف این میوه خودداری کنند. برای غلبه بر طبع سرد میوه های بهاری به افراد بلغمی و سودا توصیه می شود پس از مصرف دمنوش های گرم مانند آویشن، نعناع و آویشن را همراه با عسل مصرف کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا