دانستنی ها

چرا سردردهای میگرنی شدیدتر شده اند؟

افراد مبتلا به میگرن گاهی اوقات با مشکلات سلامت روانی مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ان بی سی نیوز، در این مطالعه جدید، کارشناسان با اشاره به افزایش فراوانی و شدت میگرن در میان آمریکایی ها، این سوال را مطرح کردند که آیا تغییرات آب و هوایی علت آن است یا خیر؟

نتایج تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که اگرچه تعداد مبتلایان به میگرن در ایالات متحده طی 30 سال گذشته ثابت مانده است، اما تأثیر این بیماری بر زندگی و فعالیت های روزمره شدیدتر شده و غیبت افراد از محیط های اجتماعی افزایش یافته است. فعالیت ها و بهره وری کمتر در مدارس و محیط ها.

کارشناسان با تجزیه و تحلیل 11 مطالعه در مورد میگرن های دوره ای و مزمن در بزرگسالان ایالات متحده بین سال های 1989 تا 2018 دریافتند که شیوع میگرن در طول سه دهه ثابت مانده است، اما نمرات مرتبط در مقیاس رتبه بندی ناتوانی میگرن، که تأثیر میگرن را بر میگرن روزانه می سنجد. فعالیت های افراد اندازه گیری شده از سال 2004 از 22 درصد به 42.4 درصد افزایش یافته است. این نمرات ناتوانی نشان دهنده شدت میگرن است.

دکتر، رئیس بخش سردرد بخش نورولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی. به گفته تیموتی ایو کالینز، میگرن باعث می شود افراد بازدهی کمتری در مدرسه و محل کار داشته باشند، کمتر در فعالیت های اجتماعی و تفریحی شرکت کنند و کمتر در خانه کار خود را انجام دهند. زیرا میگرن بیشتر و شدیدتر رخ می دهد.

البته کارشناسان بر این باورند که به دلیل افزایش آگاهی عمومی نسبت به میگرن و کاهش نگرش و انگ منفی اجتماعی نسبت به ناتوانی ناشی از این عارضه، اثرات ناخوشایند و ناتوان کننده میگرن در محیط کار و محیط آموزشی بیشتر نمایان و گزارش می شود. کارشناسان که تغییرات اقلیمی را یکی دیگر از عوامل موثر بر این وضعیت می دانند، بحران های نامنظم و شدید جوی را از جمله محرک های شناخته شده میگرن می دانند و با توجه به اینکه حوادث شدید آب و هوایی مانند طوفان در حال شدت گرفتن است، میگرن از جمله عوامل شناخته شده است. محرک های میگرن در افزایش و شدت حملات میگرنی نقش دارد.

طبق گفته کلینیک مایو، تغییرات آب و هوایی می تواند با برهم زدن تعادل مواد شیمیایی در مغز، مانند سروتونین، باعث میگرن شود. محرک های آب و هوا شامل نور زیاد خورشید، گرما یا سرمای شدید، تشعشعات شدید و رطوبت زیاد است.

کارشناسان بریتانیایی همچنین هشدار دادند که بحران تغییرات آب و هوا و نوسانات دما باعث تشدید بیماری های مغزی و عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و اسکیزوفرنی می شود و بر شدت، دفعات و طول مدت میگرن تأثیر می گذارد.

به گزارش ایندیپندنت، درمان میگرن بسته به سابقه پزشکی بیمار، سایر داروهایی که مصرف می کند و همچنین ترجیحات شخصی فرد مبتلا متفاوت است. درمان نامناسب به گفته متخصصان یکی یکی از عوامل خطر اصلی برای افزایش شدت میگرن و دفعات حملات میگرنی است. بر این اساس، مشورت با متخصص ضروری است.

البته می توانید با انجام برخی کارها به کاهش شدت و دفعات این سردرد کمک کنید. نوشیدن آب کافی، خواب با کیفیت و کافی، تغذیه سالم و حذف نکردن وعده های غذایی و همچنین دوری از فشارهای روحی نیز در کاهش و بهبود این وضعیت موثر است. مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی، پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار، شکلات و الکل از دیگر عوامل موثر در کاهش علائم این بیماری است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا