دانستنی ها

چند راه ساده و موثر برای تمیز نگه داشتن گوش

اگرچه مقداری جرم گوش کاملا طبیعی است و حتی به محافظت از مجرای گوش در برابر عفونت کمک می کند، اما همه ما دوست داریم گوش های تمیزی داشته باشیم. با این حال، اگر از گوش پاک کن برای تمیز کردن داخل گوش های خود استفاده می کنید، احتمالاً به خودتان بد کرده اید.

به گزارش روزیاتو، راه های ساده و ایمن دیگری نیز وجود دارد که می توانید از تمیز بودن گوش های خود مطمئن شوید.

1- مصرف کافئین را کاهش دهید

در حالی که هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح به شما کمک نمی کند که به خواب بروید، قهوه بیش از حد می تواند بر جرم گوش تأثیر بگذارد. اگر نمی توانید یک روز را بدون قهوه بگذرانید، باید گوش های خود را توسط یک متخصص تمیز کنید. اگر می خواهید احتمال تشکیل جرم گوش را کاهش دهید، سعی کنید به تدریج مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

2- از گوش پاک کن استفاده نکنید

تمیز کردن گوش با گوش پاک کن ممکن است ساده ترین و سریع ترین راه برای از بین بردن جرم گوش به نظر برسد، اما می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. گوش پاک‌کن‌ها می‌توانند مجرای گوش را تحریک کرده و جرم گوش را به داخل گوش فشار دهند و برداشتن آن را دشوار کنند. به جای استفاده از گوش پاک کن، قسمت خارجی گوش های خود را با مقداری صابون بشویید و با یک حوله نازک خشک کنید.

3- آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد برای سلامتی بسیار مهم است و همچنین می تواند به تمیز نگه داشتن گوش شما کمک کند. مرطوب نگه داشتن بدن کانال گوش را تحریک می کند که به تمیز کردن آنها کمک می کند. از آنجایی که نوشیدن آب کافی به حفظ تعادل مایعات کمک می کند، این امر می تواند به طور خودکار به کاهش تجمع جرم گوش کمک کند.

4- داخل گوش خود را تمیز نکنید

ممکن است تمیز کردن داخل گوش وسوسه انگیز باشد، اما انجام این کار ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. توصیه می شود فقط قسمت بیرونی گوش را تمیز کنید مگر اینکه در محیط کثیف یا گرد و غبار کار کنید. در غیر این صورت، دوش گرفتن روزانه و پاک کردن بیرون و پشت گوش با دست مرطوب برای تمیز نگه داشتن گوش کافی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا