واکنش انگلیس به تلاش دادگاه کیفری برای دستگیری نتانیاهو

دولت بریتانیا روز دوشنبه مدعی شد که تلاش برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیل کمکی به دستیابی به اهداف لندن برای آتش بس پایدار نخواهد کرد.

دولت انگلیس به تلاش دادگاه کیفری لاهه برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و دیگر سران رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

به گزارش تسنیم، دولت انگلیس روز دوشنبه مدعی شد که تلاش برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیل کمکی به تحقق اهداف لندن برای آتش بس دائمی نخواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس تصریح کرد: ما معتقدیم که تلاش برای دستگیری کمکی به خروج زندانیان، کمک به ورود (غزه) یا دستیابی به آتش بس پایدار نخواهد کرد.

دادستان دیوان کیفری بین المللی امروز خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یحیی سنور، اسماعیل هنیه و محمد ضیف شد.

علاوه بر دادگاه کیفری لاهه، دیوان بین المللی دادگستری نیز به جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه رسیدگی می کند. این دادگاه با صدور رای موقت، اقدامات اسرائیل را مغایر با قوانین بین المللی دانسته است. این دادگاه همچنین حکم نهایی خود را درباره نسل کشی اسرائیل در نوار غزه صادر خواهد کرد.

همزمان با گمانه زنی ها درباره صدور حکم دستگیری بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل، بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی نیز متهم شد وی به این خبر گفت: درخواست دادستان دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت جنایتی با ابعاد تاریخی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما