دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ساره بیات پس از سه سال دوری از بازیگری در فیلم «چشمبادومی» به کارگردانی ابراهیم امینی جلوی دوربین رفته است. درست است که سه سال از آخرین حضور ساره بیات در سینما و شبکه تلویزیونی داخلی می گذرد، اما در سال های قبل از آغاز این سه سال، تاثیر قابل توجهی در فعالیت حرفه ای او نداشته ایم. بنابراین به نظر می رسد غیبت کوتاه مدت این بازیگر به نفع او تمام شده است.
به گزارش بازتاب آنلاین، ساره بیات پس از موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در چند فیلم قابل قبول از جمله «فصل فراموشی فریبا»، «خداحافظی طولانی»، «ناهید»، «به دست نمی آوریم. عادت کرده بود، «محمد» رسول الله، «بیست هفته بعد» و… و برای «فصل فراموشی فریبا» و «عادت نداریم» جوایزی دریافت کرد.
با این حال، از سال 2016 او عملاً هیچ موفقیتی در سینما نداشته است. او در فیلم هایی چون «رحمان 1400»، «هزارتو» و «عنکبوت» بازی کرد. نقش او در «رحمان 1400» بسیار کوتاه بود و حضورش در دو فیلم هزارتو و «آنکابوت» نتوانست کمکی به فروش این فیلم ها کند. از جمله کارهای موفق این کارگردان می توان به فیلم «سمفونی نهم» ساخته محمدرضا آرتمان هنرمند نیز اشاره کرد که بیات در آن حضور داشت. نبود.
بیات در شبکه نمایش خانگی سه سریال با منوچهر هادی کار کرد که هیچ کدام از آنها کار قابل دفاعی نبود. شاید بتوان «عاشقانه» را کار قابل قبولی دانست اما سریال «دل» و «گیسو» قطعا انتخاب های موفقی برای این بازیگر نبودند. هر دو سریال با انتقادهای زیادی مواجه شدند و حتی بازیگرانشان از حضور در این آثار پشیمان شدند.
درست است که دوران رکودی در حرفه هر بازیگری وجود دارد، اما حداقل با ساره بیات می توان گفت که این سه سال غیبت برای او کاملاً مفید بوده است و امیدواریم در این بازگشت بتوانیم چشمگیر باشیم. از او کار می کند
«چشم بادومی» اولین تجربه کارگردانی ابراهیم امینی است. این کارگردان پیش از این به خاطر همکاری در نگارش فیلمنامه های «ماجراجویی نیمروز»، «قرعه کشی»، «درخت گردو» و «وضع مهدی» شناخته شده بود و حالا باید دید کیفیت اولین اثر او چقدر است. .