دانستنی ها

پیشگیری از متاستاز با این نوع لوبیا

این درمان از نانوذرات ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی تشکیل شده است و در بهبود بقا و سرکوب رشد تومورهای سرطانی در انواع مدل‌های سرطانی از جمله کولون، تخمدان، ملانوم و سینه موفق بوده است.

گزارش کردن مهر به گفته US San Diego Today، استفاده از این روش درمانی در درمان موش هایی که تومورهای سرطانی آنها برداشته شده بود نیز موفقیت آمیز بود.

تحقیقات جدید بر اساس تحقیقات آزمایشگاه پروفسور نیکول استاینمتز و مدیر مرکز مهندسی نانوایمونو در UC San Diego انجام شده است. Steinmetz و همکارانش با استفاده از نانوذرات ویروس موزاییک شب بو، سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از عود و گسترش آن تحریک کردند. در مطالعات اولیه، نانوذرات ویروس گیاهی مستقیماً به تومورهای سرطانی تزریق شد تا پاسخ ایمنی را تحریک کند. اگرچه این ویروس در پستانداران باعث عفونت نمی شود، اما سلول های ایمنی بدن آن را به عنوان یک جسم خارجی می شناسند و در نتیجه یک پاسخ ایمنی قوی در برابر تومور و هر توموری که ممکن است در آینده ایجاد شود، ایجاد می کند.

Steinmetz و همکارانش اکنون نشان دادند که نانوذرات این ویروس نیازی به تزریق مستقیم به تومورها ندارند. تزریق این نانوذرات به طور سیستماتیک نرخ بقا را بهبود بخشید و متاستاز را در انواع مختلف سرطان مهار کرد.

وی در این باره می گوید: در این تحقیق تومورهای پیشرفته یا بیماری های متاستاتیک را درمان نمی کنیم بلکه از بروز آنها جلوگیری می کنیم. ما درمان سیستماتیک را با هدف بیدار کردن سیستم ایمنی برای از بین بردن بیماری قبل از متاستاز ارائه می دهیم.

برای ساخت این نانوذرات، محققان یک لوبیا چشم بلبلی را در آزمایشگاه پرورش دادند و آن را به ویروس موزاییک آلوده کردند. میلیون‌ها نسخه از ویروس رشد کرده و به نانوذرات کروی تبدیل شدند. نیازی به تعویض این ذرات قبل از آزمایش نیست نبود.

تحقیق مورد بحث در مجله Advanced Science منتشر شده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا