ژانر هنرهای رزمی یک زیر ژانر در دستهای عالیتر فیلمهای اکشن بوده و فضایی عالی برای دیدن بدلکاری شگفتانگیز، مبارزات تن به سرگرمکننده و حرکات موزون خلاقانه است. وقتی یک فیلم با هنرهای رزمی به کیفیت خود میرسد، کمتر چیز دیگری میشود که از نظر کیفیت فیلمهای هیجانانگیز یا سرگرمکنندهتر از آن باشد، و بنابراین، فیلمهای رزمی کمیابی که در تمام طول روایت خود اساساً بینقص هستند، ارزش دارند. ارج نهادن و جستجو شدن را دارند.
به گزارش روزیاتو، این دقیقاً همان جایگاهی است که فیلمهای زیر به آن دست یافته اند: آنها اسکانسهای مبارزه با بینظمی را ارائه میکنند و به سختی میتوانند اشکال یا نقاط ضعفی در آنها پیدا کنند. فیلمهای میتوانند خود را در فهرست بهترین فیلمهای رزمی تمام دوران ببینند، و زیر تعداد بیشماری فیلمهای رزمی بزرگ دیگر در فهرست ذکر نشدهاند، اما همه این فیلمها نقطه بسیار خوبی برای کسانی هستند که میخواهند بیشتر در ژانر هنرهای رزمی غوطه ور شوند. این شما و این ۱۰ فیلم رزمی برتر تاریخ سینما که از ابتدا تا انتها بی نقص هستند.
۱۰- مسافرخانه دراگون (۱۹۶۷)
کینگ هو به معنای واقعی کلمه پادشاه ژانر هنرهای رزمی بود، اما تا جایی که به کارگردانان مربوط میشود، و با ساخت چندین فیلم بسیار تأثیرگذار و هیجان انگیز – به ویژه در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ – وی راه را برای این ژانر هموار کرد. کرد. در میان فیلمهای او، در بهترین و جذابترین فیلم احتمالاً Dragon Inn است، با داستان جنگجویانی که برای محافظت از فرزندان تعقیب ژنرالی که دوباره کشته میشوند، با هم کار میکنند.
مسافرخانه اژدها در همان ابتدای کار سطح بالای خطر را ترسیم میکند، تنش خوبی را در طول اولین پرده خود ایجاد کرده، و سپس مقداری شگفتانگیز از اکشن را برای یک فیلم با خصوصیات سینمای رزمی در دوران خود در دو پرده پایانی به نمایش میگذارد. شاید کینگ بعداً در دوران حرفهایاش فیلمهای تأثیرگذار و جاهطلبانهتری ساخته شده باشد.یکی از آنها در ادامه خواهد آمد)، اما Dragon Inn نابترین و شاید سرگرمکنندهترین اثر اوست و به عنوان یک اکشن- ماجراجویی تمام عیار، یک کیفیت بدون تاریخ مصرف دارد.
۹- The Raid (۲۰۱۱)
ژانر هنرهای رزمی احتمالاً در دهه ۱۹۷۰ در اوج محبوبیت خود بود، اما این محبوبیت هرگز به طور کامل از بین نورفته است، و در قرن بیست و یکم، فیلمسازان هنوز در حال یافتن راههایی برای پیشبرد این برند از سینمای اکشن هستند. فیلم رزمی The Raid یکی از بهترین نمونههای یک فیلم با هنرهای رزمی است که در خاطرداران جدید این ژانر مانده است، فیلمی با سرعت روایت بی امان – و بسیار وحشیانه – در مورد نبردی برای یک آپارتمان مجتمع برای جنایتکاران خطرناک.
این فیلم یک دنباله در سال 2014 ممکن است از برخی جهات حتی بهتر از اورجینال باشد یا کمتر از اوجهای بالاتری نسخه باشد…، اما Raid 2 بسیار جاه طلبانه نیز بود و احتمالاً موارد بیش از حد دراماتیک شده بود که باعث میشود. The Raid کمی معقولتر و خالصتر باشد؛ و مسلماً برای آنچه هست به عبارت «بی نقص» نزدیکتر است. یورش بی معنی نیست و تماشای آن برای افراد نازک نارنجی اصلاً مناسب نیست، اما کسانی که خواهان فیلم اکشنی مدرن هستند، بسیار تکان دهنده و پرتنش هستند، نباید به دنبال چیز دیگری باشند از این فیلم اندونزیایی.
۸- سی و ششمین اتاق شائولین (۱۹۷۸)
کمتر فیلمی به اندازه فیلم سی و ششمین تالار شائولین برای تولید روی تمرین میشود، که میتوان خود را در بهترین فیلمهای استودیو برادران شاو به حساب بیاورد (در حالی که این استودیو فیلمهای رزمی کلاسیک متعددی را ساخته است). فیلم رزمی The 36th Chamber of Shaolin درباره مرد جوانی است که پس از فرار از حملهای که جان بسیاری از متحدانش را گرفته است، برای بقا و انتقام تمرین میکند تا یک رزمی کار بزرگ شود.
سکهای تمرین طولانی، اما به شدت سرگرمکننده هستند و تماشای شخصیتهایی هستند که به آرامی قویتر میشوند و در نهایت بهعنوان یک نیروی قوی طبیعی در پایان فیلم ظاهر میشود، فوقالعاده راضیکننده است. سرعت روایت فیلم نیز خوب است و سکانسهای مبارزهای عالی را در پایان میکند، به طوری که سی و ششمین تالار شائولین. یکی بهترین فیلمهای رزمی دهه ۸۰ است که در کل برای فیلمهای رزمی دهههای خوب و تأثیرگذار بود.
۷- Drunken Master II (۱۹۹۴)
کمتر کسی میتواند ادعا کند که به اندازه جکی چان به ژانر هنرهای رزمی جان داده است. او کار خود در ژانر رزمی را در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد، در پایان آن دهه به یک ستاره تبدیل شد و سپس در دهه ۱۹۸۰ خود را حتی یک قدم جلوتر برد، دورانی که بهترین فیلم او داستان پلیس (۱۹۸۵) بود که ترکیبی از هنرهای رزمی، کمدی و روایت جنایی بود. با این حال، از میان فیلمهای نابتر/ قدیمیتر رزمی او، Drunken Master II محصول ۱۹۹۴ میتواند بهترین باشد.
این یک فیلم اکشن کمدی است که هرگز از سکانسهای نسبتاً بیرحمانهای که در طول فیلم نشان میدهد و شدت بیشتری پیدا میکند، نمیشود، کم میکند. روایت Drunken Master II – برای دریافت درام خانوادگی و تلاش برای دفاع از آثار هنری چینی در برابر خارجیها – بهانهای برای انجام آنبوهی از سکانسهای اکشن است، و همه چیز خوب انجام میشود، با بدلکاریهای بیپایان شگفتانگیز، نبردهای تن به تن متفاوت. سازنده، و جکی چانی بسیار پرانرژی است که در کانون این اتفاق میدرخشد.
۶- ببر خیزان، اژدهای پنهان (۲۰۰۰)
ببر خیزان، اژدهای پنهان در ۲۰ سال گذشته چیزی جز ستایش و تحسین دریافت نشده است، و البته شایستگی این همه معتبر است، زیرا یک فیلم دیدنی و استادانه است. دنیای فیلم و شخصیتهایی که در آن زندگی میسازند بسیار غنی است، همه در یک روایت نسبتاً ساده به خوبی عمل میکنند، روایتی که شامل افراد شخصی میشود که سعی میکنند یک شمشیر دزدیده شده را پیدا کنند.
فیلم رزمی ببر خیزان، اژدهای پنهان بسیار فراتر از یک فیلم رزمی است، و به عنوان یک فیلم عاشقانه تأثیرگذار، یک فیلم ماجراجویی و حتی یک اثر فانتزی با دُز پایین نیز موفق عمل میکند. آنگ، کارگردان فیلم، به شکلی استثنایی و منحصربفرد بازیگر را در همه سطح فیلم حفظ میکند، و از جمله سوپراستارهایی مانند میشل یو، چو یون فت، و ژانگ زییی – عالی هستند، و ببر خیزان، اژدهای پنهان برخی از بهترین. صحنه های اکشن تاریخ سینما را در خود دارد.
5- The8 Diagram Pole Fighter (1984)
فیلمی که مورد علاقه طرفداران سینمای کلاسیک هنرهای رزمی قرار گرفت، اما هنوز هم به طور کلی کمی دستکم گرفته شده به نظر میرسد، The8 Diagram Pole Fighter از همه راههای درست، انفجاری، وحشیانه و تماشایی است. مانند فیلم سی و ششمین تالار شائولین، در این فیلم نیز گوردون لیو ایفای نقش میکند، و روایتهای موجود در هر دو فیلم شبیه به هم هستند، زیرا The8 Diagram Pole Fighter در مورد حمله به خانوادهها است که تنها دو بازمانده دارد: برادران جدا شدند که هر کدام سوگند انتقام یاد میکنند.
کسانی که اکشن بی وقفه ممکن است قسمتهای ابتدایی فیلم The 8 Diagram Pole Fighter راضی کننده نیابند، اما پایان بندی فیلم ارزش انتظار را برای هر کسی که دوست دارد به اکشنهای دیوانه کننده و خونین هنرهای رزمی باشد را خواهد داشت. پرده پایانی فیلم کند نمیشود، چیزی را حل نکرده و مبهم باقی نمیگذارد و این فیلم را به یک کلاسیک بیرقیب در ژانر خود میکند.
۴- همه چیز همه جا به یکباره (۲۰۲۲)
شاید شبیه به خیزان، اژدهای پنهان، منصفانه نباشد که Everything Everywhere All at Once را «فقط» یک فیلم رزمی بنامیم… هر دو سکانسهای هنرهای رزمی شگفت انگیزی دارند و میشل یئو در هر دو فیلم بازی کرده و به معنای واقعی کلمه میدرخشد. . همه چیز همه به یکباره یک فیلم علمی تفسیر، یک درام خانوادگی، یک فیلم ماجراجویی، و یک کمدی پوچ گرایانه نیز هست (غیر از اینکه برنده جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد)، فیلمی که تمام لحنها و ژانرهای متفاوتش، عنوان آن را دارد. را به یک عنوان مناسب تبدیل کرده است.
این فیلم درباره جهان و فراتر از آن است که در معرض خطر جدی قرار دارد، خطری که منجر به این میشود که یک قهرمان بعید میشود نسخههای خود را در یک دنیای چندجهانی تجربه کند، قدرت بیشتری پیدا کند تا در ادامه ممکن باشد. همه را نجات دهد. همه چیز همه جا به یکباره کاملاً هوشمندانه و به شکل بی نقصی مضحک است، در همه جا وجود دارد، اما به نحوی به چیزی تبدیل می شود که بسیار احساسی و شگفت انگیز به نظر می رسد، به یکباره می رسد.
۳- لمس ذن (۱۹۷۱)
فیلم رزمی لمس ذن ساخته کینگ هو به اندازه مهمانخانه آژدها فوق العاده بوده و احتمالاً بزرگترین فیلمساز است، که یک حماسه هنرهای رزمی، متفکرانه، طولانی تر، در نهایت ممکن است هیجان انگیز و بدون شک جاه طلبانه است. طول آن به سه ساعت میرسد، اما هر دقیقه قوی و ارزش تماشا دارد، و داستان زنی را روایت میکند که در حال فرار از نیروهای شیطانی است که سادهای است، اما با پیشروی داستان، دامنه آن به طرز چشمگیری افزایش مییابد.
Touch of Zen در حدود یک ساعت اول روایت خود اکشن زیادی ندارد، اما وقتی مبارزات شروع میشوند، هیجانانگیز و زیبا هستند. این فیلم یک حماسه اکشن صبورانه به روشی بالقوه قابل مقایسه با چیزی شبیه هفت سامورایی است. هر دو اکشن را برای نیمه دوم فیلم نگاه میدارند، اما از این نظر در نهایت برای نتیجهای مناسب میبرند، مخصوصاً به این دلیل است که هر فیلمی در غوطهور بینندگان در یک دنیا و وابستگی آنها به شخصیتهایی که بعداً در یک سری درگیریها انجام میشود. به چالش کشیده میشوند، بسیار موفق عمل میکنند.
۲- Kill Bill: Vol. ۱ (۲۰۰۳)
تارانتین کوئنتین، عاشق فیلمهای قدیمی با هنرهای رزمی است و از هیچ کاری برای احترام به این ژان در سرتاسر فرانچز انتقام جویانه Kill Bill بهویژه نسخه اول دریغ نشده است. این فیلم داستان زنی معروف به عروس را روایت میکند که ماموریت انتقام بلندپروازانهای را علیه بیل و همکارانش آغاز کردند، تمام کسانی که عروس از تلاش برای فرار از سبک زندگی خشونتآمیزشان هستند، با همه آنها کار میکنند، خیانتی که هیچ کدام از طرفین نمیتوانند. با آن کنار بیاید.
فیلم Kill Bill Vol. ۱ خون ریزی و چندین هزار قبل از پرده پایانی دارد، اما این سکانس طولانی رزمی شمشیربازی در انتهای فیلم است که آن را به یک فیلم اکشن افسانه می کند. این فیلم است که نقطه قوت سینمای هنرهای رزمی کلاسیک/سینمای اکشن را گرفته است و آن را برای قرن بیست و یکم بازسازی می کند و در این کار بسیار موفق عمل می کند.
۱- وارد اژدها شوید (۱۹۷۳)
آخرین فیلم تکمیل شده بروس لی، معرف دهه ۱۹۸۰ فیلمی جز Enter the Dragon نبود، فیلمی درباره یک تورنمنت هنرهای رزمی با رازی تاریک که مدت کوتاهی از مرگ غم انگیز این فوق ستاره در ۳۲ سال منتشر شد. حتی با یک حرفه کوتاه به عنوان یک هنرپیشه هنرهای رزمی، بروس لی بسیار موفق و تاثیرگذار بود و وارد میشود بهترین استعداد و کاریزمای اوست.
اژدها وارد میشود یک فیلم غریب و همیشه هیجان انگیز است که با سرعتی بسیار بالاتر از فیلمهای اکشن دهه ۱۹۷۰ روایت میشود و مدام راههایی برای غافلگیری و سرگرمی پیدا میکند. این فیلم یک قطعه بی نقص و دارای جذابیت بی پایان از سینمای هنرهای رزمی است که حس یک تریلر جاسوسی، یک فیلم ورزشی، و یک فیلم اکشن همهجانبه را دارد که در قالب یک فیلم درآمده است، جایی که Enter the Dragon را به طور معجزه آسایی دارد. همه این ژانرها را به بیکمترین شکل ممکن با هم ترکیب میکنند و از ابتدا تا پایان بینقص هستند.