مبتلایان به آلرژی فصلی به دلیل افزایش میزان گرد و غبار، گرده گیاهان و اسپور قارچ در هوا در ماه های بهار دچار انواع ناراحتی ها از جمله خارش پوست می شوند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان سلامت به کمک این افراد آمده اند تا با ارائه دستورالعمل های کاربردی تغییر سبک پوشش، از سختی های این مشکل بکاهند.

یکی یکی از اولین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از حمل گرده های معلق در هوا که به الیاف لباس شما می چسبد به اتاق نشیمن و اتاق خواب انجام دهید این است که به محض رسیدن به خانه لباس خود را عوض کنید.

قدم زدن در زیر درختان شکوفه یا قرار گرفتن در معرض نسیم بهاری نیز می تواند موها را پر از گرد و غبار کند. بنابراین پوشاندن سر با کلاه یا هدبند به شما کمک می کند که این گرده را با خود به بالش نبرید. همچنین، دوش گرفتن می تواند به خلاص شدن از شر گرده های آلرژی زا کمک کند.

اگر می‌خواهید لباس‌هایتان را هوا کنید، توصیه می‌شود این کار را در ابتدای روز یا عصر انجام ندهید، زیرا در این دوره‌ها میزان گرده موجود در هوا بیشتر است.

لباس پوشیدن یکی یکی از عوامل اصلی ورود گرد و غبار آلرژی زا به فضاهای بسته مانند خانه، محل کار یا فضای عمومی است. البته شستن با آب و مواد شوینده بیشتر گرده های پارچه را از بین می برد، اما اگر شرایط شستشو هر روز فراهم نیست، لباس های بیرونی باید در مکانی محافظت شده (مانند کمد لباس جداگانه) نگهداری شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *