فیبر موجود در بامیه به حفظ قند خون کمک می کند. همچنین جذب قند را کند می کند، بنابراین دیابتی ها می دانند که بامیه برای آنها بسیار مفید است. در واقع پوسته بالایی بامیه قند خون را متعادل می کند و عدم جذب آن در روده را تضمین می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماران دیابتی می توانند هر شب یک بامیه را نصف کرده و در یک لیوان آب بریزند و این محلول را در یخچال بگذارند و صبح بخورند. اگر یک هفته صبر کنند اثر معجزه آسای آن را می بینند و قطعا شگفت زده خواهید شد.

حذف کلسترول به طور طبیعی!

موسیلاژ (نوعی فیبر) موجود در بامیه به کلسترول موجود در غذا متصل شده و جذب آن را کاهش داده و سموم را از بدن دفع می کند. مصرف بامیه به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم باعث کاهش فشار خون نیز می شود. بامیه برای جلوگیری از فشار خون بالا در دوران بارداری نیز مفید است.

مقوی و خون ساز!

اسید فولیک موجود در بامیه موادی را که رگ های خونی را مسدود می کنند کاهش می دهد و ممکن است در خون سازی موثر باشد. در واقع افراد مبتلا به کم خونی حتما باید بامیه مصرف کنند. بامیه به دلیل مواد مغذی و فیبر محلول موجود در آن به طور کلی از بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

مبارزه همه جانبه با یبوست! مصرف بامیه از یبوست جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده شروع می شود. فیبر موجود در بامیه با جذب مقدار کافی آب از یبوست جلوگیری می کند و بیماری هایی مانند بواسیر را بسیار کاهش می دهد. اغلب برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست استفاده از سبوس گندم توصیه می شود که می تواند دیواره روده را حساس کند، اما موسیلاژ موجود در بامیه این اثر را ندارد و دفع مدفوع را بسیار آسان می کند. بامیه به دلیل خاصیت چسبندگی و لغزنده بودن یکی ملین بسیار مفیدی محسوب می شود.

خواص درمانی بامیه از نظر طب سنتی:

– از نظر طب سنتی ایران بامیه سردتر است.

– برای افراد عصبانی مفید است.

– در رفع بلغم و صفرا و سودا موثر است.

– جوشانده بامیه باعث تقویت و لطافت پوست می شود.

– بامیه ادرار آور است.

– سوزش و درد مجاری ادرار را درمان می کند.

– رازی که از جوشاندن میوه یا دانه های بامیه به دست می آید نرم کننده است و در درمان سوزاک استفاده می شود.

– بامیه محرک قلب و ضد اسپاسم است.

– افراد مسن از بامیه فرنی درست می کردند و برای التیام زخم روی زخم می گذاشتند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *