اخبار روز

استخدام؛ رکورددار جستجوهای «هنری» روی دیوار

گزارش روز جهانی هنر Dewar نشان می دهد که جستجو برای مشاغل مرتبط با هنر بیش از 45٪ از کل جستجوها در این زمینه را تشکیل می دهد.

سال گذشته، کاربران دیوار با استفاده از اصطلاحات مرتبط با “هنر” به جستجوی حرفه های هنری پرداختند. علاوه بر این، از بین تمامی آگهی‌های هنری در دسته‌های مختلف روی تابلو، کاربران بیشترین بازدید را از این آگهی‌ها در رده «استخدام و استخدام» داشته‌اند و به‌طور میانگین از هر یک از این آگهی‌ها نزدیک به 1900 بار بازدید کرده‌اند.

وقتی به “هنر” فکر می کنیم، در درجه اول به آثار و محصولات هنری فکر می کنیم. به همین دلیل، احتمالاً تصور می کنیم که وقتی کاربران Wall در این پلتفرم مرور می کنند، باید این آثار و محصولات را جستجو کنند. اما آمار دیوار چیز دیگری می گوید. سال گذشته، تنها 6 درصد از تمام جستجوهای «هنر» از کاربران دیوار، این آثار را هدف قرار دادند. بنابراین بیشترین موارد جستجو شده چیست؟ ابزار و مواد مرتبط با فعالیت های هنری چه کمکی به این تحقیق کرده است؟ هر چند وقت یکبار دانش آموزان هنر به دنبال کتاب های درسی خود به دیوار می زنند؟ تبلیغ کنندگان از کدام استان ها بیشترین تبلیغات هنری را منتشر کردند و کاربران از کدام استان ها بیشتر با این تبلیغات تماس گرفتند؟

به مناسبت روز جهانی هنر که توسط یونسکو برای جشن تولد لئوناردو داوینچی انتخاب شده است، نگاهی به نمایش‌های دیواری و فعالیت‌های کاربران این پلتفرم انداخته‌ایم تا به همه این سوالات پاسخ دهیم.

کار و مطالعه، رهبر جستجوی هنری

در طول سال گذشته، کاربران Wall بیشتر از هر کلمه ای که به “هنر” مرتبط است، شغل های هنری را جستجو کرده اند. جستجو برای این مشاغل 45٪ از کل جستجوهای “هنری” در این پلتفرم را در سال جاری تشکیل می دهد. کتاب های هنری با سهم 34 درصدی از کل جست و جوها در رتبه دوم قرار دارند. بخش مهمی از این کتاب ها البته کتاب های درسی یا کنکور هستند. کتب درسی هنر و کنکور از دبیرستان تا مقطع دکتری سه برابر بیشتر از کتاب های درسی غیر علوم هنر جستجو می شد. به این ترتیب، «شغل هنری» و «کتاب» با هم تقریباً 80 درصد از کل جستجوهای هنری را تشکیل می‌دهند.

استان های هنری

آگهی دهندگان استان خراسان رضوی به نسبت جمعیت خود بیشترین آگهی هنری را منتشر کرده اند. پس از آن ساکنان استان های قم و البرز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. با این حال، اکثر مشتریان هنر تبلیغاتی در سایر ایالت های فدرال مستقر هستند. فارس ها بیش از هر استان دیگری با هر آگهی هنری منتشر شده در استان خود تماس گرفته اند. این کاربران به طور متوسط ​​30 بار با هر یک از این تبلیغات تماس گرفتند. به دنبال آن ساکنان استان های قزوین و تهران هر کدام 25 بار با این آگهی ها تماس گرفته اند.

اگر مهارت های هنری دارید، روی دیوار هستید!

کاربرانی که دارای مهارت های هنری هستند و به دنبال منبع درآمدی از مهارت های خود هستند، در سال جاری بارها به دسته بندی استخدام و استخدام هیئت دسترسی پیدا کرده اند، بنابراین 45 درصد از کل جستجوهای هنری هیئت در این دوره در این دسته انجام شده است. مشاغل مورد نظر ما نیز بسیار متنوع بودند: از بازیگری گرفته تا خیاطی و بافندگی تا کار با چوب و فلز تا زمینه های مختلف عکاسی و فتوشاپ و مدیریت سایت های هنری در شبکه های مجازی. جالب اینجاست که کاربران Wall Artist رکوردهایی را برای مشاهده و تماس با لیست مشاغل هنرمند در دسته استخدام و استخدام ثبت کرده اند. آمار دیوار می گوید که هر آگهی هنری در رده استخدام و استخدام به طور متوسط ​​نزدیک به 1900 بازدید داشته است (این تقریباً سه برابر میانگین تعداد بازدید برای همه آگهی های هنری است) و اطلاعات تماس هر یک از این آگهی ها به طور متوسط ​​بیش از 105 برابر، که بیش از چهار برابر میانگین تمام تبلیغات هنری است.

به کسب و کارهای هنری جدید کمک کنید

آمار دیوار نشان می دهد که بسیاری از هنرمندان و افراد دارای مهارت های هنری به دنبال شغلی برای کسب درآمد یا کمک به دیوار هستند. آگهی‌های دسته‌بندی «استخدام و جستجوی شغل» همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از کارآفرینان هنری برای استخدام این هنرمندان آگهی‌هایی را روی تابلوی اعلانات ارسال می‌کنند. نکته جالب این است که بسیاری از این مهارت ها در سایه چگونگی توسعه کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر پدیدار شده اند. بسیاری از وب سایت ها یا سایت های شبکه مجازی فعال در زمینه های هنری به این مهارت ها برای تولید و مدیریت محتوای متنی و تصویری نیاز دارند. دلیلی وجود دارد که چرا 54 درصد از جستجوهای کار در زمینه هنر دیوار مربوط به این مشاغل جدید است. زیرمجموعه «هنر و رسانه» در گروه «استخدام و استخدام» این هیئت، فرصتی را برای ارتباط این شرکت‌های جدید و هنرمندان جدید برای ارتقای اشتغال در این حوزه و رشد این شرکت‌ها فراهم می‌کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا