اخبار روز سینما

النور کاپولا، فیلمساز و همسر فرانسیس کاپولا درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایسنا: «النور کاپولا» فیلمساز آمریکایی که با ساخت مستندی درباره ساخت فیلم معروف «اکنون آخرالزمان» ساخته همسرش «فرانسیس فورد کاپولا» شهرت داشت، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

النور کاپولا، فیلمساز آمریکایی که بیشتر به خاطر مستند برنده جایزه امی «قلب تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز» درباره روند طاقت فرسای 238 روزه ساخت آخرالزمان اکنون به کارگردانی همسرش، فرانسیس فورد کاپولا، شناخته شده بود، در نزد او درگذشت. خانه در کالیفرنیا.

مرگ کاپولا در بیانیه ای از سوی خانواده اش به آسوشیتدپرس تایید شد.

النور کاپولا، شریک قدیمی خلاق همسرش فرانسیس، در طول تولید فیلم جنگ ویتنام، آخرالزمان اکنون شروع به ساخت فیلم کرد. مستند «النور کاپولا» داستان ساخت این فیلم «این آخرالزمان» را روایت می کند که قرار بود به مدت پنج ماه در فیلیپین فیلمبرداری شود اما به دلیل یک سری مشکلات و چالش ها از جمله تعویض ستاره. از فیلم “هاروی کیتل” با “مارتین شین”. “، ظهور طوفان های ویرانگر در محل فیلمبرداری و بستری شدن “مارتین شین” در بیمارستان به دلیل سکته قلبی در حین فیلمبرداری دو برابر طول کشید.

فیلم‌های پشت صحنه النور کاپولا به مستند Heart of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse در سال 1991 تبدیل شد که سرانجام 12 سال پس از آخرالزمان اکنون به سینماها رفت و هشت نامزدی اسکار دریافت کرد و یک نامزدی جایزه امی و یک جایزه انجمن کارگردانی دریافت کرد.

وی در مصاحبه ای با ددلاین در سال 2017 اظهار داشت: شروع ایده ساخت این فیلم برای من قطعا مستندی درباره فیلم «اکنون آخرالزمان است» بود. اوایل دهه 70، اما وقتی در فیلیپین دوربین به دست گرفتم، شیفته سینما شدم و به همین دلیل چندین فیلم مستند ساختم، زیرا همیشه فیلمبرداری را دوست داشتم.

کاپولا متعاقباً اولین فیلم بلند خود را نوشت و کارگردانی کرد، پاریس می‌تواند صبر کند، عاشقانه‌ای با بازی دایان لین، الک بالدوین و آرنو ویار، که اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال 2011 به نمایش درآمد. این فیلم در سال 2016 به نمایش درآمد. دومین فیلم او در سال 2020 ساخته شد. عنوان سریال درام «عشق ایش».

النور کاپولا که در 4 می 1936 در لس آنجلس به دنیا آمد، قبل از فارغ التحصیلی در رشته طراحی کاربردی از دانشگاه کالیفرنیا، در هانتینگتون بیچ بزرگ شد. او با همسرش، فرانسیس فورد کاپولا، آشنا شد، کسی که در حال کار بر روی اولین فیلم بلندش بود، در حالی که به عنوان دستیار کارگردان هنری در فیلم «جنون 13» کار می کرد. این دو در سال 1963 ازدواج کردند و دارای سه فرزند به نام‌های جیانکارلو سوفیا (کارگردان) و رومن کاپولا (نویسنده و تهیه‌کننده) هستند که پسر بزرگش، جیانکارلو، در سال 1986 بر اثر تصادف در سن 22 سالگی درگذشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا