اخبار روز

چرا نباید از گوشی هوشمند خود در حمام استفاده کنید؟

مطالعه‌ای توسط First Washroom Hygiene نشان داد که گوشی‌های هوشمند «سطح بالایی» از آلودگی بیولوژیکی ناشی از استفاده از حمام دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نتایج با استفاده از تست سواب آدنوزین تری فسفات (ATP) و دستگاه بیولومینسانس خوان ATP مشخص شد. این مبادلات سطوحی از حیات بیولوژیکی را شناسایی می کنند که برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند.

نمونه های مربوطه از سطح 50 گوشی هوشمند گرفته شده است. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که بیش از نیمی از تلفن ها (52٪) “به شدت آلوده” به میکروب بودند.

محققان یک نظرسنجی از بیش از 2000 شرکت‌کننده انجام دادند تا عادات استفاده از تلفن همراه را در عموم مردم بیابند.

از هر چهار بزرگسال یک نفر اعتراف می کند که هرگز گوشی هوشمند خود را تمیز نمی کند. علاوه بر این، 59 درصد از شرکت کنندگان گفتند که از تلفن خود در حمام استفاده می کنند.

15 درصد از مردم اعتراف کردند که هر بار که از توالت استفاده می‌کنند دست‌های خود را نمی‌شویند، به این معنی که ممکن است باکتری‌ها را به گوشی هوشمند خود منتقل کنند، حتی اگر از آن در خود توالت استفاده نکنند.

10 درصد مردان بیشتر از زنان اعتراف می کنند که گوشی خود را به توالت می برند و 24 درصد هر بار این کار را انجام می دهند.

جیمی وودهال، مدیر نوآوری فناوری در Primary Washroom Hygiene، درباره این یافته‌ها گفت: «تلفن‌های ما مخزن مشترک عوامل بیماری‌زای بالقوه مضر هستند و می‌دانیم که افراد مستعد استفاده از آنها در توالت هستند.» از طریق لمس و تماس منتقل می شوند. بنابراین وقتی افراد هنگام صحبت با تلفن از تلفن خود استفاده می کنند و آن را نزدیک دهان خود می گیرند، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند.

وی توصیه کرد: بهداشت دست بسیار مهم است. به این فکر کنید که هر روز چند بار گوشی خود را لمس می کنید. هر بار که این کار را انجام می دهید، ممکن است فعالیت میکروبی را جمع آوری و آزاد کنید. دست های خود را مرتب بشویید یکی این یکی از موثرترین اقداماتی است که افراد می توانند برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و بیماری ها انجام دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا