اخبار روز

حقوق زمستانی حق التدریس 1402 معلم به زودی پرداخت می شود


به گزارش مانیبان، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای اخذ مجوز برای استخدام 20 هزار سرایدار مدارس، گفت: حقوق زمستانی معلمان به زودی پرداخت می شود.

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دیدار رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی نظام رتبه بندی و اعتراضات مربوطه گفت: حدود 572 هزار اعتراض بررسی شد و خوشبختانه امروز این تعداد تقریبا به صفر رسیده است.

صدور حکم طبقه بندی معلمان بازنشسته

وی افزود: تاخیرهای ناشی از اعتراضات صلاحیت معلمان با کمک دولت مردمی الف فروردین 1402 نیز بر اساس رتبه بندی، صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان بازنشسته را پیگیری کردیم و در نهایت احکام آنها توسط صندوق بازنشستگی کشوری صادر شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات بودجه سال 1402، توزیع اعتبارات بر اساس خرده نظام توزیع و تخصیص منابع بر اساس سند تحول بود که روند آن را آغاز کرد. ، و گفت: این توزیع از استان ها شروع شد و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.

پرداخت حقوق زمستانی معلمان و شهریه به زودی

فرهادی با اشاره به پرداخت مقرری فوت و ازدواج فرهنگیان که از سال 1398 باقی مانده است، گفت: آذر ماهانه پرداخت کرده ایم و انشاالله به زودی حقوق این دسته از همکاران را برای سه ماه زمستان تسویه خواهیم کرد.

بودجه ای برای حقوق معلمان برای خرید خدمات وجود نداشت

وی افزود: اگرچه در سال 1402 هیچ مجوزی برای استخدام معلم برای خرید خدمات نداشتیم، اما با پیگیری های فراوان وزیر آموزش و پرورش و دستور رئیس جمهور در مهر در ماه 1402 از نیروهای خدمت گیرنده دعوت به کار شد، مشاهده شد که به دلیل عدم وجود بودجه برای این معلمان در سال تحصیلی جاری، پرداخت نیروهای خدمت گیرنده به تاخیر افتاد.

پرداخت حقوق بهمن و اسفند معلمان خدمات را زودتر خریداری می کنند

وی ادامه داد: با وجود این و مشکلات ناشی از عدم پیش بینی در بودجه سنواتی، حقوق نیروهای خرید خدمات تا دی ماه و به زودی پرداخت شد. بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهد شد.

نماینده برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اعطا شد و ماهانه حدود 340 میلیارد تومان برای این موضوع اعطا و پرداخت شد.

فرهادی گفت: شهریور از سال 1402 پاداش بازنشستگان 1401 تحویل و واریز شد و البته بخشی از مابه التفاوت پاداش 1400 مربوط به رتبه بندی نیز در حال تحویل است و به زودی به حساب مشمولان واریز می شود.

15 دور توزیع شیر در فصل بهار

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح بزرگ توزیع شیر رایگان پس از 10 سال وقفه تا پایان با دستور رئیس جمهور فعال شد. اسفند 1402 از ابتدای آبان ماه به 200 میلیون بسته شیر و به طور میانگین 25 برابر شیر رسیده است. اسفند در مدارس ابتدایی توزیع شده و در فصل بهار 15 توزیع شیر دیگر خواهیم داشت.

فرهادی ادامه داد: گفتنی است طرح توزیع شیر با اعتبار دو میلیارد تومانی در جداول بودجه پیش بینی نشده بود و مجوزی هم برای آن نداشتیم اما خوشبختانه با دستور رئیس جمهور و جهادگران تلفیق ادامه دارد. وزیر آموزش و پرورش به هیئت رئیسه. این طرح نیز بسیار موفق بود.

وی تاکید کرد: در سال 1402 اشاره کردیم که از این پس بودجه و بودجه عملکرد محور خواهیم داشت و نه تنها شاهد اعداد و ارقام خواهیم بود، بلکه عامل شاخص بسیار مهمی در توزیع بودجه خواهد بود.

آغاز طرح تامین مسکن فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان با وزارت راه و شهرسازی گفت: این پروژه نیز آغاز شده و ساخت و ساز اسکان فرهنگیان به زودی آغاز می شود.

فرهادی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه با بانک ملی را نیز بررسی کردیم که طی آن توانستیم از این فرصت نه تنها برای بازپرداخت وام فرهنگیان، بلکه برای خرید اوراق مشارکت وزارت آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی همچنین دستور کار بر روی یک سیستم جامع و یکپارچه برای اسکان فرهنگیان را صادر کرد. اسفند 1402 و نوروز 1403 اعلام کرد و گفت: این سامانه از این پس پایگاه اصلی اسکان فرهنگیان خواهد بود.

استخدام 72 هزار معلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پایان آزمون گزینش 51 هزار نفر در سال 1402 خبر داد و افزود: در این آزمون ها حدود 45 هزار نفر به عنوان معلم استخدام شدند. در سال 1403 بیش از 72 هزار نفر و بیشتر استخدام شدند. بیش از 32 هزار دانشجو در سال 1403 جذب و مشغول به کار می شوند.

فرهادی ابراز امیدواری کرد که در آینده تلاش برای اخذ مجوز برای استخدام حدود 20 هزار سرایدار و خدمتگزار مدارس نیز راه اندازی و عملیاتی شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا