زیبایی خیره کننده تانیا میس نون خ در واقعیت


به گزارش شمانیوز؛ ساناز سماواتی در سال 1375 از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مترجم زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد و در زمینه حفاظت از حیوانات خانگی فعالیت می کند و عضو سازمان های مردم نهاد ساناز سماواتی بازیگر ایرانی الاصل سینما و تلویزیون است. فروردین در سال 1350 تهران، ساناز سماواتی در سریال نون خا پنج نقش تاینا خانم را بازی می کند. ساناز سماواتی از کودکی به بازیگری علاقه داشت و همیشه می گفت فضانورد یا بازیگر می شوم! ترم 4 کلاس زبان بود که در کلاس های بازیگری استاد سارقیان ثبت نام کرد و یکی از 72 نفری بود که از بین 200 نفر انتخاب شد.

اوج شهرت و مهاجرت ساناز سماواتی

من از سال 1984 تا 1989 به سوئد مهاجرت کردم. فعالیت های هنری ام را در آنجا ادامه دادم و تئاتر کار کردم. بنابراین نمایشنامه ای به نام «مردم مورچه های کوچک هستند» نوشتم و روی صحنه بردم. این نمایش بسیار مورد استقبال هموطنانم قرار گرفت، زیرا در مورد اتفاقاتی بود که برای کسانی که فرهنگ عاطفی در یک کشور خارجی دارند، اتفاق می افتد.

ساناز سماواتی

من هم آنجا زبان خواندم، اما زندگی در آن کشور با روحیه من بسیار سازگار است. نبود و من بازگشت را انتخاب کردم. پس از بازگشت مورد لطف مردم خوبمان قرار گرفتم و کارامدتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهم. او پس از بازگشت از سوئد در بسیاری از نمایش های تئاتر مانند مرد بالشی و همچنین سریال ها و فیلم های تلویزیونی زیادی شرکت کرد.

ساناز سماواتی

بازی در «نون خا» و پوشیدن لباس زنانه بلوچ

وی افزود: مجموعه تلویزیونی «نون خا» در فصل های گذشته خود به بحث در مورد احترام به اقوام و ترویج فرهنگ غنی و بارور مردم کرد پرداخت. این بخش نگاهی ویژه به اقوام و تنوع فرهنگی کشور عزیزمان ایران دارد. البته پرداختن به این موضوع نیز با لایه های طنز همراه بود. آقای آقاخانی در این قسمت از نون خا به معرفی این ظرفیت های اقوام دیگر و زیبایی های فرهنگی آنها از جمله غذا، لباس، سوغات و سنت ها پرداختند که برای من بسیار جالب بود.

سماواتی گفت: وقتی برای کار به شهر یا استان دیگری می روم عادت دارم لباس محلی آن منطقه را بپوشم. زنان بلوچ استان سیستان و بلوچستان نیز لباس های بسیار زیبایی با رنگ های شاد و هنر توری سوزنی دارند که در زمانی که تیراندازی نمی کردم و به شهر می رفتم آن را می پوشیدم و این برایم بسیار جذاب و لذت بخش بود.

این بازیگر سینما و سریال با اشاره به اینکه قسمت اصلی داستان فصل پنجم سریال «نون خا» در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار می گذرد، افزود: قبلا به این استان رفته بودم. باید بگویم مردم بلوچ ساکن این منطقه مهربان، صمیمی، پرتلاش و در مهمان نوازی بی نظیر هستند. به جز این سفر مهر و من هرگز سخاوتی از این مردم دوست داشتنی ندیده ام.

وی گفت: از طرفی سواحل چابهار مناظر بسیار زیبایی دارد که در قسمت های بعدی «نون خا» شاهد برخی از آنها خواهیم بود. شاید اگر این تصاویر را تک تک به مردم نشان می دادیم باورشان نمی شد که چنین مکان های زیبایی در کشور ما وجود داشته باشد. البته این زندگی ها به آب آشامیدنی، امکانات بهداشتی، سوخت، بیکاری و… نیاز دارند. این مسائل مشکلات زیادی دارد، امیدوارم این سریال باعث شود که مسئولین توجه بیشتری به این مردم مظلوم و مهربان داشته باشند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *