اخبار روز

لحظه واریز مابه التفاوت تناسب حقوق بازنشستگان


به گزارش مانیبان، مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از معوقات صلاحیت معلمان را به حقوق بازنشستگان در سال جاری پرداخت کرد. آذر ماه گزارش داد و گفت: حدود 62 هزار نفر مشمول طرح احراز صلاحیت هستند. یکی یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سنوات خدمت یک فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می کرد به عنوان شاخص مهمی در محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می شود. در ایران برای محاسبه حقوق بازنشستگان از فرمول استانداردی استفاده می شود که حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می گیرد.

متقاضیان حمایت نیز باید برای دریافت حمایت از این طریق اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد این بخش را به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال کند.

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با حداقل دستمزد همان سال نود درصد (90%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی با حداقل دستمزد سال تشکیل مستمری باشد.

میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز 20 درصد تعیین شد، البته مستمری بگیران علاوه بر 20 درصد، 40 درصد تناسب را نیز شامل می شوند. حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه.

وی گفت: همچنین مقرر شد نرخ افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد باشد البته علاوه بر 20 درصد، مستمری بگیران 40 درصد تناسب حقوق بازنشستگان را نیز بر اساس برنامه هفتم توسعه لحاظ می کنند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازنشستگان به دنبال اعلام آمار حقوقی خود در سال جدید هستند.

حداقل دستمزد بازنشستگان در سال آینده 9 میلیون تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 بیان کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حداقل دستمزد شاغلان در سال آینده 10 میلیون تومان و حداقل دستمزد بازنشستگان 9 میلیون تومان باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا