اخبار روز

خبر مهم از شرایط جدید فروش سهام


به گزارش مانیبان، بر اساس برنامه ای که در وزارت اقتصاد با مصوبه دولت تدوین شده، امسال مدیریت شرکت های سرمایه استانی به طور کامل به بخش غیردولتی واگذار می شود.

چندی پیش رئیس سازمان بورس از تعیین تکلیف نمادهای استانی سهام سرمایه اجتماعی خبر داده بود، مقرر شد همزمان با برگزاری جشن مجامع شرکت های مذکور در 31 استان کشور. ، بازگشایی انجام می شود. استخراج نمادهای شرکت به تدریج انجام می شود و فروش انجام می شود، فعلاً برای فروش سهام برنامه ریزی شده است. عدالت در دستور کار نیست در همین راستا مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که شورای عالی بورس تصمیمی برای بازگشایی نماد شرکت های استانی نگرفته و اولین اقدام، برگزاری جلسات علنی این شرکت ها است. شرکت ها

آخرین بار در سال 1400 و در زمان دولت دوازدهم موضوع تعیین وظایف هیات مدیره شرکت های سرمایه 31 استان در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل وجود برخی ابهامات از جمله حضور بازنشستگان دولت در شورا از این شرکت ها، موضوع مسکوت ماند.

اما اکنون در راستای تحقق شعار سال و حضور اقشار مختلف مردم در مدیریت نهادهای اقتصادی، وزیر اقتصاد از کناره گیری کلی دولت از مدیریت شرکت های سرمایه استانی خبر داده است.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، در پایان سال جاری هیات مدیره تمام شرکت های سرمایه استانی به مردم واگذار می شود و دولت و وزارت اقتصاد این حوزه مدیریتی را رها خواهند کرد./تسنیم

حقوق صاحبان سهام نوعی یارانه است که در آن شرکت و دولت سود را بین افراد تقسیم می کنند. قیمت سهام برای افراد متفاوت است. طبق آخرین اخبار، صحبت از باز شدن سامانه و ثبت نام افراد می شود. تفکر معاصر را دنبال کنید تا جزئیات را ببینید.

نحوه ثبت اقدامات

پس از ارائه لیست مورد نظر، از سوی وزارت کار، پیش بینی می شود در پایان سال جاری ثبت نام سهام اطفال و بازماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط بتوانند نسبت به ثبت نام و دریافت سهام مورد نظر اقدام کنند. لازم به ذکر است تمامی موارد مذکور طبق اعلام رسمی پیش بینی بوده و در حال حاضر لازم به ذکر است که طبق اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز تحویل به بازماندگان می باشد. در دستور کار، که این است خرداد ماه تماس جهت تحویل سهام مذکور به ذینفعان صورت می گیرد.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، پس از رونق بی سابقه بورس، تعداد زیادی از مردمی که از اولین دوره ثبت سهام جان سالم به در برده بودند، از دولت خواستار ساماندهی روند ثبت سهام شدند. لذا در این راستا دولت برای کمک به اقشار ضعیف جامعه طرحی را برای ثبت سهم طراحی و تصویب کرده است که بر اساس آن امکان ثبت نوبت دوم سهام برای سه گروه برتر بازمانده فراهم می شود. این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر است:

افرادی که در دوره اول سهام سرمایه به ثبت رسانده اند اما به هر دلیلی از جمله خرابی در زیرساخت سامانه موفق به انجام این کار و دریافت سهام نشده اند.

افرادی که پس از اجرای طرح ثبت اقدام عدالت به عضویت کمیته نیازمندان یا سایر نهادهای حمایتی درآمده اند و یا قبل از این مدت عضوی از خانواده نبوده و بعداً به عضویت آن درآمده اند.

افرادی که جزو 6 دهک اول جامعه هستند و دولت موظف به حمایت از آنها است.

بازماندگان کجا باید بروند؟

زیرا در حال حاضر تنها طرح پیشنهادی ثبت و نمایندگی سهام سرمایه برای افراد واجد شرایط و مشمولان مورد تایید قرار گرفته است، در نتیجه اطلاعات دقیقی از جمله ثبت نام بازماندگان سهام سرمایه در سال 1403 آغاز می شود.

اما با توجه به شرایط برگزاری ثبت نام اولیه سهام، انتظار می رود متقاضیان برای ثبت نام دوره دوم نیز مانند دوره اول، فقط از طریق سامانه و سایت ثبت نام با شرایط لازم اقدام کنند. اسناد برای اقدامات در دست است. سهام عدالت مراحل مربوطه را طی می کند و نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

همچنین لازم به ذکر است که به تازگی تعداد بازماندگان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی مشخص شده است. در مجموع در بین بازماندگان حدود 3 میلیون و 337 هزار و 700 نفر هستند که از این تعداد حدود 2 میلیون و 25 هزار نفر تحت پوشش سازمان مددکاری اجتماعی کشور و حدود یک میلیون و 300 نفر تحت پوشش کمیته مددکاری هستند.

در زمان تصویب اجرای نوبت دوم طرح ثبت سهام، اسامی شرکت هایی که سهام آنها به ذی نفعان واگذار می شود، مشخص شد. این در حالی است که منابع در نظر گرفته شده در سبد سهام سرمایه برای سهام قابل واگذاری کافی نیست.

از سوی دیگر، واگذاری سهام شرکت های کبر، پتروشیمی دل گلفو و سیدرورجیکا با مخالفت دولت همراه شد. دلیل این مخالفت این بود که سهام این شرکت ها جزو سهام غیرقابل واگذاری دولت است. به همین دلیل، سهام موجود در سبد سهام باقیمانده به طور قطعی انتخاب نشده است.

نحوه ثبت اقدامات بازمانده عدالت با کد ملی

در سال 1383 بود که تخصیص و ثبت سهام آغاز شد. در آن زمان برخی از رکوردهای سهام به دلایلی پشت سر گذاشته شد. پس از شروع پرداخت سود سهام و پس از افزایش قیمت شرکت های سهامی و آزادسازی سهام، پذیرش سهام توسط بازماندگان افزایش و تقاضای سهام توسط بازماندگان افزایش یافت.

از این حیث در سال 1398 برنامه ریزی لازم برای ثبت نام نوبت دوم سهام بازماندگان آغاز شد و شورای عالی و هیات مدیره اعطای سهام به مشمولان را تصویب کردند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: شگرد جدید کلاهبرداران این است که برای برخی افراد پیامک می‌دهند که سود سهام عدالت را واریز کنند، سپس از گیرنده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کنند. . با ایجاد لینک، اسکالپرها از حساب افراد پول برداشت می کنند.

عسگر توکلی گفت: متاسفانه مشکل کلاهبرداری به بهانه پرداخت سود سهام از سوی مردم برای سودجویی، هک و برداشت از حساب برخی افراد همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شگرد جدید کلاهبرداران ارسال پیامک به برخی افراد مبنی بر پرداخت سود سهام است. سپس با بازکردن لینک، از گیرنده پیامک خواسته می شود تا شماره ملی یا شماره حساب خود را برای واریز وجه وارد کند که به محض باز شدن لینک، افراد سودجو از حساب فرد برداشت می کنند. از شهروندان تقاضا داریم به این پیامک ها توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه های رسمی و رادیو پیگیری کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا