اخبار روز

تولد حیات وحش و تشدید برنامه های حفاظت از محیط زیست لرستان

به گزارش لرستان مگتو، با توجه به در پیش بودن فصل تولید مثل طبیعت و حیات وحش و لزوم ایجاد محیطی امن برای حیات وحش، برنامه های پایش تشدید شده و ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان لرستان افزایش یافته است.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص افزود: با اضافه شدن حدود 30 نیروی حفاظت محیط زیست در مناطق تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین مراحل استخدام حدود 10 نفر دیگر در سال جاری و همچنین اجرای برنامه ها. وی از جمله اقدامات انجام شده، گشت و پایش مناطق و گشت های شبانه توسط محیط بانان و نیز ادامه روند بهسازی مناطق و … برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده استان بود.

سالاروند بیان کرد: علاوه بر نظارت هوشمند و آنلاین مناطق، از طریق دستیابی به دوربین هایی با قدرت زوم بالا (به گونه ای که می توانند از چهره عاملان تا فاصله حدود 10 کیلومتری تصویربرداری کنند) و همچنین تهیه سلاح های شخصی تجهیزات دفاعی و تجهیزات فردی برای دستیابی به این مراحل مهم طی دو سال گذشته حذف شده است.

وی همکاری و همراهی جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت استان را مهم ترین عامل در افزایش امنیت عرصه های طبیعی استان دانست و از تمامی جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت پوشش بررسی کرد. مدیریت استان مدیریت استان متعهد به همکاری و همراهی کامل با محیط بانان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا