اخبار روز

کار کثیف ربات ها برای ارتش آمریکا!

به گزارش خبرگزاری مگتو، تا زمانی که آمریکا ارتش دارد، سربازان پیاده نظام آمریکا به یک شعار پایبند بوده اند: «تا سفیدی چشمانشان را نبینی شلیک نکن.» با این حال، ستوان. آیزاک مک‌کردی و تیم پیاده‌نظامش که در نقش یک دشمن خیالی ایالات متحده بازی می‌کردند، ماه گذشته در بزرگترین میدان آموزشی ارتش ایالات متحده، با دشمن بسیار متفاوتی روبرو شدند: دشمنی که دوربین‌هایی برای چشم‌ها و ورق‌های فلزی برای پوست داشت. آنها مردم عادی گوشت و خونی نبودند که با سربازان می جنگیدند، بلکه ماشین بودند.

بر اساس گزارش فرارو، تعداد انگشت شماری از ربات های ارتش آمریکا که بر روی هشت چرخ حرکت می کردند و از قدرت آتش کافی برخوردار بودند، در شهر خیالی یوجین در میدان جنگ به سربازان حمله کردند. روبات ها به سمت خانه هایی که نیروهای مخالف در آن مخفی شده بودند شلیک کردند. پهپادها که ساعت ها در میدان نبرد پرسه می زدند، بر فراز مک کردی و تیمش به پرواز در آمدند و بمب ها البته در این عملیات توپ های فوم را مستقیماً بالای سرشان پرتاب کردند. سگ‌های ربات نیز خانه‌هایی را با حسگرهایی که روی سرشان بود جستجو کردند.

ژنرال رندی جورج، افسر ارشد نظامی پنتاگون، برای مشاهده آن به صحنه نبرد ساختگی رفت. چندین ژنرال عالی رتبه و تقریباً به همین تعداد سرهنگ از پشت بام ساختمان گچی نبرد را تماشا می کردند. برخی از آنها دستبندهای فلزی به دست داشتند که بر روی آنها اسامی سربازان کشته شده در عراق و افغانستان حک شده بود.

نیروهای مسلح آمریکا امیدوارند که این کشور در صورت وقوع جنگ در آینده از روبات ها به عنوان سرباز استفاده کند. ربات ها برای انجام کارهای کثیف، خسته کننده و خطرناک طراحی شده اند که می توانند صدها یا حتی هزاران نفر را بکشند و تاکنون هفت هزار سرباز آمریکایی در دو دهه جنگ در خاورمیانه جان خود را از دست داده اند.

با این حال، همه خودروها برای پرایم تایم آماده نیستند. در طی یک تمرین آموزشی به نام Project Convergence که برای آزمایش ربات ها در سناریوهای جنگی واقعی طراحی شده بود، آنها با گلوله های زنده مواجه نشدند. ربات ها دید محیطی ندارند. علاوه بر این، روبات‌ها نمی‌توانند به سادگی سر خود را بچرخانند تا مانند یک سرباز انسان به چپ یا راست نگاه کنند. علاوه بر این، شبکه نظامی ایالات متحده نمی تواند صدها هواپیمای بدون سرنشین را به طور همزمان روی زمین نگه دارد یا حتی به سربازان آمریکایی بگوید که کدام هواپیماهای بدون سرنشین دوست و کدام دشمن هستند.

جورج و دیگر رهبران نظامی بر این باورند که تقریباً هر واحد در ارتش ایالات متحده، تا کوچکترین گشت پیاده نظام، به زودی پهپادهایی در آسمان برای ردیابی، محافظت و حمله خواهند داشت و دیری نمی‌گذرد که ایالات متحده از روبات‌های زمینی استفاده می‌کند. تیم‌هایی از افراد که ماشین را به نبرد می‌آورند حضور خواهند داشت. سوال این است: چگونه ارتش ایالات متحده می تواند ربات ها را به خط مقدم بیاورد؟ این تمرین عملیاتی در مرکز آموزش ملی فورت ایروین در صحرای موهاوی، 37 مایلی شمال شرقی بارستو، کالیفرنیا انجام شد. انزوا و دوری از شهر و هر محل سکونت در این منطقه مهمترین چیز در آنجاست.

سربازان این منطقه بزرگ آموزشی نظامی را “جعبه” می نامند زیرا یکی این یکی از معدود مکان‌هایی در ایالات متحده است که می‌توان طیف الکترومغناطیسی را مسدود کرد، هواپیماهای بدون سرنشین را در ارتفاع 30000 فوتی (9144 متری) به پرواز درآورد و مهمات بزرگ را بدون دخالت هیچ بازیگری شلیک کرد. فورت اروین شامل 14 شهر خیالی و 1200 ساختمان است. پس از ورود نیروها، آنها به مدت 21 روز بدون دسترسی به توالت در آنجا ماندند. زندگی در یک محیط کویری سخت است. در طی یک تمرین در ژانویه، نیروهای ارتش ایالات متحده مجبور شدند با باد، باران، برف و گرمای شدید مقابله کنند.

این سناریوها به گونه ای طراحی شده اند که در هر جایی که نیروهای آمریکایی مستقر هستند (که عمدتاً در عراق و افغانستان در دو دهه گذشته وجود داشته است) مناسب است. اما از سال 2014، در زمان اولین حمله کرملین به اوکراین، ارتش ایالات متحده از فورت اروین برای تمرین عملیات رزمی در مقیاس بزرگ علیه نیروهای دشمن استفاده کرده است، به دنبال نمونه ارتش آزادیبخش خلق چین و ارتش روسیه.

ایده پشت این عملیات این است که ارتش به اصطلاح در طول آموزش بیشتر خونریزی می کند تا در میدان جنگ واقعی. به همین دلیل است که سازمان دهندگان سعی می کنند دشمن شبیه سازی شده را سخت تر از دشمن واقعی کنند، نه مثل روس هایی که با نقشه های دهه 1980 به اوکراین رفتند و به دنبال شهرهایی بودند که اصلا وجود نداشتند!

مبارزه ای که سربازان اوکراینی در میدان جنگ در کارخانه فولاد دره آزوف در ماریوپول، در اطراف شهر خارکف و در جریان آزادسازی خرسون تجربه کردند، ارتش روسیه را مجبور کرد تا بیشتر با شرایط ایجاد شده سازگار شود. سرلشکر کرت تیلور، فرمانده مرکز آموزش ملی، گفت: “ارتش سیاهان Get Rights در حال پرسه زدن در ایروین است و نقش غیرنظامیانی را بازی می کند که در تیراندازی متقابل گرفتار شده اند.”

ربات ها نیز در سناریوهای طراحی شده گنجانده شده اند. امروز، مک‌کردی می‌گوید که ارتش می‌تواند سه جوخه را در یک حمله اولیه مستقر کند: یکی یکی برای سنجاق کردن دشمن، دیگری برای پیشی گرفتن از آنها و سپس یک جوخه دیگر در ذخیره. ربات ها را در این گروه از سربازان قرار دهید و ناگهان آزادی عمل بسیار بیشتری پیدا می کنند. مک‌کردی می‌گوید: «این توانایی ربات است که از شما محافظت کند، شما را آزاد کند و به شما انعطاف‌پذیری بیشتری بدهد، و همه دفاع‌های دیگر دشمن را تضعیف می‌کند».

این ممکن است در هر میدان نبرد به خوبی کار نکند زیرا مانند هر چیز دیگری در اینجا، همگرایی پروژه یک آزمایش است. جلوگیری از غلتیدن یک ربات روی شن و سنگ آتشفشانی فورت ایروین دشوار است. علاوه بر این، سربازان هنوز گلوله واقعی را به سمت روبات ها شلیک نکرده اند. همچنین مشخص نیست که آیا این روبات ها در زمستان های سرد مانند آلبرتای کانادا مفید خواهند بود یا خیر.

پهپادها در حال حاضر به طور گسترده در اکثر سوپرمارکت ها در دسترس هستند، اما ساخت ربات های زمینی برای میدان جنگ یک چالش است. با این حال، کل حوزه رباتیک در حال گسترش است. اوکراین قبلاً متعهد شده بود که یک بخش جداگانه برای ارائه خدمات برای هواپیماهای بدون سرنشین و سایر وسایل نقلیه بدون سرنشین ایجاد کند. ارتش ایالات متحده ممکن است دور نباشد: این کشور در حال بررسی پیشنهادی برای تکمیل تیم های رزمی تیپ زرهی خود، که شامل واحدهای پیاده نظام پشتیبانی از تانک نیز می شود، با گروهی از روبات ها معادل 20 تا 50 سرباز انسانی است. مقامات نظامی ایالات متحده بر این باور نیستند که ربات ها جایگزین انسان ها می شوند یا اینکه ربات ها به حل مشکل کمبود استخدام در ارتش کمک می کنند. با این حال، آنها روی ریاضیات و نسبت‌ها کار می‌کنند تا نسبت ربات‌ها به انسان در ارتش را به 2 به 1 یا 3 به 1 برسانند.

اگر جنگ بین روسیه و اوکراین چیزی در مورد آینده جنگ به ارتش ایالات متحده آموخته است، این است که سربازان باید سر خود را بالا نگه دارند. در بازسازی های اخیر، سربازان به پهپادها گوش می دهند و تمرینات رزمی را برای دفاع از خود در برابر آنها انجام می دهند. برای زنده ماندن در میدان نبرد مدرن، سربازان باید خود را کوچکتر و تقریباً نامرئی کنند. مهمات خوشه‌ای می‌توانند ساعت‌ها بر فراز میدان نبرد باقی بمانند و زمانی که اپراتور کوچک‌ترین حرکتی را احساس کرد، آماده عمل هستند. نیروهای دشمن شبیه سازی شده فورت اروین دارای 105 گروه پهپاد هستند و می توانند با ده ها تا صدها هواپیمای بدون سرنشین به طور همزمان حمله کنند.

نیروهای آمریکایی احتمالاً باید آیفون و تلفن های اندرویدی خود را که در طیف الکترومغناطیسی ارتعاش می کنند خاموش کنند. “تلفن همراه مانند تله ای برای سربازان است. ما به سربازان نشان دادیم که یک تلفن همراه می تواند آنها را در میدان جنگ بکشد. تیلور و تیمش اخیراً یک هلیکوپتر آپاچی ناشناس را در حال عبور از سیستم دفاع هوایی خود مشاهده کردند. این شناسایی توسط تلفن همراه آیفون خلبان که در بیابان با سرعت 19 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود امکان پذیر شد. جنگ فناوری با سرعت سال های نوری در حال حرکت است.

جورج تنها شش ماه است که در این سمت بوده است، اما قبلا در برنامه های تسلیحاتی ارتش شرکت داشته است. ارتش برنامه‌های پهپاد RQ-11 Raven و RQ-7 Shadow را که تقریباً یک دهه طول کشیده بود، لغو کرد و سربازان از سرعت کند ناامید شدند. چین تقریباً در هر بخش از زنجیره تأمین برای هواپیماهای بدون سرنشین و روباتیک آماده است.

با گسترش هواپیماهای بدون سرنشین، ارتش آمریکا برنامه شناسایی هواپیماهای آینده خود را متوقف کرده است. رهبران نظامی آمریکا همچنین می خواهند تولید هلیکوپتر بلک هاوک را متوقف کنند. با این حال، هنوز این سوال باز است که آیا ارتش اختیار خرید و ساخت پهپادهای ارزان قیمت مانند پهپادهای اوکراینی را دارد یا خیر. جورج می‌خواهد به او اختیار انجام این کار داده شود، اما صنعت دفاعی از این ایده که ارتش سلاح‌های کمتر قابل پیش‌بینی بخرد، خوشش نمی‌آید. بسیاری از شرکت ها خواهان ثبات قراردادهای چند ساله هستند.

مشکل بعدی سیستم اشتراک اطلاعات ارتش است که از مجموعه ای از سرورهای ضبط صوت تشکیل شده است که بسیاری از آنها باید سال ها پیش به روز می شدند. در عوض، سربازان می خواهند ماموریت های خود را از طریق تبلت و آیفون انجام دهند. بازیابی دستورات از تبلت نیز می تواند ارتش را سریعتر کند. پیش از این، تحلیلگران اطلاعاتی ارتش ایالات متحده رادارها و سیگنال های رهگیری را بررسی می کردند و سعی می کردند خط داده های مناسب را برای تعیین اینکه دشمن چه سلاح هایی در اختیار دارد و در کجا قرار دارد بیابند. اکنون هوش مصنوعی نیز به یافتن سیگنال در نویز کمک می کند. هدف این است که سرعت تصمیم گیری های هدف را به دقیقه و ثانیه کاهش دهیم تا بتوانیم با حریفان به همان اندازه سریع همگام شویم.

کشتن ربات ها ممکن است سخت تر باشد، اما به یاد داشته باشید که ربات ها غریزه و کنجکاوی ندارند. با این حال، ایده ایجاد ربات ها با کنجکاوی و غریزه نیز ترسناک است. آیا مقامات نظامی نگران ایجاد ترمیناتورها هستند؟ کارشناسان توافق دارند که روبات های آینده ممکن است به دو قانون نیاز داشته باشند: یکی برای زمان صلح و دیگری برای جنگ.

با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، تأکید زیادی بر ویژگی‌های ایمنی مانند سوئیچ‌های کشتن که ربات را مجبور می‌کند تا در صورت دریافت فرمانی که با کلیدهای رمزگذاری صحیح کنترل‌کننده امضا نشده است، تمام عملیات‌ها را متوقف کند، نمی‌بینیم. از سوی دیگر، سازمان ملل متحد اهمیت زیادی برای چنین پرسش هایی قائل است. کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد (خلع سلاح و امنیت بین‌الملل) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد سلاح‌های خودمختار در ماه نوامبر به تصویب رساند و بیان کرد که یک عامل انسانی باید همیشه وجود داشته باشد. قوانین جنگ نحوه استفاده از سیستم های رباتیک را تعیین می کند. با این حال، دانشمندان هنوز در مراحل اولیه روباتیک هستند، درست مانند اساتید دانشگاه استنفورد که پروتکل های شبکه ای را که منجر به اینترنت می شد، توسعه دادند.

227227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا