اخبار روز

آیا سرمایه فروخته می شود؟


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، مدتی پیش رئیس سازمان بورس از تخصیص نمادهای استانی سهام سرمایه خبر داده بود، مقرر شد همزمان با برگزاری مجامع شرکت های مذکور در 31 استان کشور؛ گشایش نمادهای شرکت به تدریج انجام می شود و در صورت تکمیل فروش، در حال حاضر برنامه ای برای فروش سهام عدالت وجود ندارد. در همین راستا مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که شورای عالی بورس تصمیمی برای بازگشایی نماد شرکت های استانی نگرفته و اولین اقدام، برگزاری جلسات علنی این شرکت ها است. شرکت ها

آخرین بار در سال 1400 و در زمان دولت دوازدهم موضوع تعیین وظایف هیات مدیره شرکت های سرمایه 31 استان در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل وجود برخی ابهامات از جمله حضور بازنشستگان دولت در شورا از این شرکت ها، موضوع مسکوت ماند.

اما اکنون در راستای تحقق شعار سال و حضور اقشار مختلف مردم در مدیریت نهادهای اقتصادی، وزیر اقتصاد از کناره گیری کلی دولت از مدیریت شرکت های سرمایه استانی خبر داده است.

همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد، در پایان سال جاری هیات مدیره تمامی شرکت های سرمایه پذیر استانی به مردم واگذار می شود و دولت و وزارت اقتصاد این حوزه مدیریتی را رها خواهند کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا