اخبار روز

قرار بود اکباتان در نیویورک ساخته شود اما چون پول نداشتند در تهران ساختند

حسین ایمانی جاجرمی گفت: خانم رعنا حبیبی، استاد شهرسازی در کتاب «مسکن طبقه متوسط ​​در ایران» می گوید که پیدایش ایده اکباتان در ایران به این دلیل بود که ایران در اوج نفت خود بود. رونق درآمد در این زمان ایران به دنیا متصل بود و طبقه متوسط ​​رو به رشد بود.

به گزارش مگتو، آقای رحمان گلزار شبستری نیز به عنوان یک کارآفرین پا به عرصه وجود گذاشت و این ایده را اجرایی کرد. اکباتان سنگ بنای توسعه شهری مدرن است. به همین دلیل است که ما فکر می کنیم متفاوت است. پیش از این، حیاط های مشترک به عنوان فضاهای نیمه عمومی و نیمه خصوصی نداشتیم.

وی ادامه داد: اکباتان متفاوت است زیرا مردم این شهر برای ساخت آن زحمت کشیدند.در اواسط ساخت اکباتان انقلاب شد و کار متوقف شد. نه آب بود، نه برق، نه جاده و نه امکانات، مردم با ابتکارات محلی آمدند و آنها را ساختند. ما برای هر بلوک یک تابلو داریم و سپس آنها یک تابلوی مرکزی تشکیل دادند.

حکومت در اکباتان نیست، بلکه خودکامه است. به همین دلیل اکباتانی ها خود را از تهران جدا می کنند و هویت خود را دارند. این را در هیچ کجای تهران نمی توانید پیدا کنید.

مثلاً در محله‌های قدیمی می‌گویند من بچه نازی‌آباد هستم، این محله‌ها قدیمی و تاریخی هستند، اما در یک فضای مدرن برنامه‌ریزی‌شده هیچ‌کس انتظار نداشت چنین هویتی مثل اکباتان ظهور کند. بخش بزرگی از این هویت به تلاش های اکباتانی ها برای سکونت در محله خود گره خورده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا