اخبار روز

مصرف این آب میوه ها عفونت ها را کاهش می دهد

سیستم ایمنی دائما فعال است و تعیین می کند که کدام سلول ها متعلق به بدن شما هستند و کدام مهاجم هستند. در این میان، تقویت سیستم ایمنی با دوز سالم ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

به گزارش پویه، میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند که می توانند به حفظ سلامتی و سیستم ایمنی مطلوب کمک کنند.
آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است. همچنین سرشار از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره است. کلم منبع عالی ویتامین A، C، منیزیم، ویتامین B6، مس و آهن است. مصرف کلم به همراه چغندر که منبع خوبی از اسید فولیک و ویتامین ها است ضروری به نظر می رسد.

آب گوجه: این یک منبع عالی از ویتامین C و ویتامین A است که هر دو اثرات مثبتی بر سلامت سیستم ایمنی دارند.

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین C است و همراه با نعناع که منبع خوبی از اسید فولیک، ویتامین A، منیزیم و روی است، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. لازم به ذکر است که کمبود منیزیم منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و استعداد ابتلا به عفونت ها می شود.

اب کدو: منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین E و همچنین روی است. روی در تولید گلبول های سفید و آنتی بادی برای مبارزه با عفونت مفید است.

_ آب هویج: هویج منبع عالی بتاکاروتن و ویتامین A است. ویتامین A نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن دارد و به بدن در مبارزه با عفونت ها و محافظت از سلول ها کمک می کند. این سلول ها به گروهی از گلبول های سفید معروف به لنفوسیت ها تعلق دارند و نقش مرکزی در ایمنی سلولی دارند. ویتامین A به افزایش فعالیت گلبول های سفید در دفاع بدن کمک می کند.

آب پرتقال و گریپ فروت: به طور کلی آب مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. ویتامین C به تولید گلبول های سفید و آنتی بادی ها و در نهایت مبارزه با مهاجمان خارجی کمک می کند. کمبود ویتامین C می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت ها و اختلال در پاسخ ایمنی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا