اخبار روز

آیا پرواز تهران کیش رایگان است؟


پروازهای تهران به کیش در روزهای اخیر قیمت های عجیب و حتی تقریبا رایگانی را تجربه کرده اند.

به گزارش مانیبان، با افزایش سفر به کیش اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد افزایش قیمت بلیط هواپیما است که گاهی نجومی می شود. فروش بلیط 10 میلیون تومانی نیز به کیش یکی از جمله خبرها این بود که نوروز امسال سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد; رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما این خبر را تکذیب کرد و گفت: این قیمت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی نیست.

با این حال، قیمت بلیط هواپیما توسط عوامل زیادی تعیین می شود و دائما در نوسان است. بررسی روند تغییرات قیمت بلیط هواپیما در آستانه تعطیلات نشان می دهد که ایرلاین ها اغلب قیمت ها را بسیار افزایش می دهند. این در حالی است که امسال مسافران کیش در ایام نوروز با قیمت های بالا به این جزیره زیبا سفر کردند.

اما پس از سفر هزاران نفری به کیش در ابتدای سال و با پایان تعطیلات نوروزی، قیمت بلیط هواپیما به کیش نیز مانند سایر مقاصد گردشگری کاهش چشمگیری پیدا کرد. بنابراین قیمت برخی از پروازهای تهران به کیش در روزهای اخیر به 211 هزار تومان رسید!

عوامل متعددی باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما می شود از جمله پایان فصل سفر. یکی مال آن هاست. از تقاضای کم و رقابت ایرلاین ها برای جذب مسافر گرفته تا شرایط نامساعد جوی، همه اینها به این معناست که قیمت بلیط هواپیما گاهی آنقدر ارزان است که مسافران به کیفیت پرواز شک می کنند، هرچند کیفیت آن نیست. اما شرایط سفر، چه چیزی قیمت ها را تغییر می دهد. پیش بینی می شود با از سرگیری سفر در روزها و ماه های آینده بار دیگر شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما باشیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا