دانستنی ها

موز رسیده برای این افراد سم است

آلنا استپانوا، متخصص تغذیه روسی در گزارشی توضیح داد که موز چه ارزشی برای سلامتی دارد و چه کسی بهتر است موز را از رژیم غذایی خود حذف کند.

به گزارش برنا، این متخصص گفت: موز رسیده دارای شاخص گلیسمی نسبتا بالایی است، به این معنی که قند خون پس از مصرف موز به سرعت بالا می رود. علاوه بر این، مصرف موز برای افرادی که از انسولین استفاده می کنند و دیابت دارند، توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه روسی گفت: مصرف موز به دلیل وجود ساکارید در برابر اسهال و سندرم روده تحریک پذیر باید به حداقل برسد. علاوه بر این، این متخصص تغذیه افزود: موز فقط برای افرادی مفید است که این بیماری ها را ندارند.

موز منبع تریپتوفان، پیش ساز سروتونین (هورمون شادی) است. علاوه بر این، موز حاوی اینولین است که نوعی فیبر محلول است که تأثیر مفیدی بر تخلیه روده دارد و فیبر محلول یک غذای پروبیوتیک است.

موز رسیده حاوی 90 تا 100 کیلو کالری در 100 گرم است. این موز سرشار از کاتچین است که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند.

اولگا کوبولرووا همچنین معتقد است که شاخص گلیسمی موز رسیده حدود 70 است. بنابراین، اگر اضافه وزن دارید، بهتر است از موز رسیده دوری کنید. برخلاف موز سبز، هضم آن آسان است: در طول کار طولانی مدت، این موز منبع سریع انرژی خواهد بود.

در هر صورت، یک یا دو عدد موز در روز برای بدن مفید است: یک عدد موز حاوی حدود 10 درصد از مقدار پتاسیم روزانه و حدود 30 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است. . از قلب و بدن

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا