اخبار روز

خبر مهم برای مسافران شمال; در مازندران باران می بارد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران اخطار نارنجی رنگ شماره 2 هواشناسی مازندران را اعلام کرد.

احمد اسدی سامانه مورد انتظار را اینگونه تشریح کرد: فعالیت سامانه بارشی در استان از شامگاه بیست و دوم فروردین شروع و تا صبح روز شنبه 25 ادامه دارد فروردین ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، وی در خصوص نوع تهدید جوی پیش بینی شده در مازندران گفت: بارش باران (در مناطق سردسیر و مه آلود کوهستانی همراه با بارش برف)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، احتمال رگبار و رعد و برق و تگرگ از جمله پیامدهای این سامانه است. .

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران تاثیر سامانه بارشی بر کل استان را برشمرد و افزود: شدت بارش ها از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه در نیمه غربی و در شرق خواهد بود. نیمی از عصر پنجشنبه تا صبح شنبه.

اسدی در خصوص تاثیر این خطر افزود: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، انسداد جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، روان آب، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر و رودخانه ها، رعد و برق، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت. به ویژه سفرهای چادری و احتمال آسیب به بخش کشاورزی و پوشش صندوق برنج پیش بینی می شود.

وی در توصیه ای به هموطنان گفت: از استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنید و در مناطق مرتفع مستقر نشوید، سازه های موقت به ویژه چادرها و روکش های مسافرتی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا