اخبار روز

خسارت اسرائیل به سفارت کانادا در حمله به دمشق

رسانه های کانادایی گزارش دادند که سفارت این کشور در دمشق در حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران آسیب دیده است.

به گزارش فارس، پایگاه کانادایی «سی‌بی‌سی» گزارش داد که مقامات دولتی از اظهارنظر علنی درباره وضعیت سفارت کانادا در دمشق در پی حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران خودداری می‌کنند.

سفارت کانادا در سوریه در مجاورت ساختمان کنسولگری ایران قرار دارد و یک منبع در وزارت امور خارجه کانادا گفته است که سفارت آن کشور در تاریخ 1 (13 آوریل) مورد حمله اسرائیل قرار گرفت. فروردین(ماه) خسارت دیده است.

این منبع گفت حداقل برخی از شیشه های سفارت کانادا شکسته شده است. مقامات کانادایی هنوز نتوانسته اند خسارات وارده به این ساختمان را ارزیابی کنند.

شبه نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه 13 فروردین ماه به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در خیابان «المزه» دمشق حمله کردند و آن را تخریب کردند.

به گزارش سی بی اس، این حمله باعث ایجاد موج انفجاری شدید در ساختمان های اطراف شد.

وزارت خارجه کانادا از پاسخ دادن به سؤالات CBC در مورد اینکه آیا اسرائیل قبل از حمله به اتاوا اطلاع داده بود، خودداری کرد.

سفارت کانادا در سوریه در سال 2012 با تشدید جنگ در سوریه فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت خارجه کانادا از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اسرائیل قبل از حمله اطمینان داده بود که هیچ کس در ساختمان سفارت کانادا حضور نداشته باشد، خودداری کرد.

به گزارش سی‌بی‌سی، دیپلمات‌های کانادایی و دیگر کارکنان از زمان بسته شدن سفارت بارها وارد سوریه شده‌اند، اما مشخص نیست که آیا این ساختمان هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر.

این منبع به نقل از سی بی سی گفت که ساختمان این سفارت همچنان متعلق به دولت کانادا محسوب می شود.

سفارت کانادا دو در با سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه المزه سوریه فاصله دارد. بسیاری از سفارتخانه های خارجی در این منطقه مستقر هستند. بین این دو ساختمان، ساختمان کنسولگری ایران قرار داشت که توسط اسرائیل بمباران شد.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق ساعاتی پس از این حمله گفت که اسرائیل با استفاده از جنگنده F-35 و شلیک شش موشک ساختمان کنسولگری ایران را بمباران کرد.

به طور معمول، اسرائیل رسما مسئولیت چنین حملاتی را بر عهده نمی گیرد. سخنگوی سفارت اسرائیل در مصاحبه با سی بی سی همین سیاست را اتخاذ کرد.

یفه میوتاچ، سخنگوی سفارت اسرائیل در کانادا گفت: اسرائیل مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، بنابراین من اظهار نظر بیشتری ندارم.

حمله اسرائیل در حالی انجام شد که کنوانسیون وین از نهادهای دیپلماتیک در برابر تهاجم نظامی محافظت می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا