دانستنی ها

چربی های شکم خود را با غذا آب کنید

راه های مختلفی برای استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی شما وجود دارد. به عنوان مثال، در اسموتی، دسر و کاسرول. با این حال، اگر هدف شما رهایی از اضافه وزن است، بهترین کار این است که زنجبیل را به شکل نوشیدنی مصرف کنید. علاوه بر خواص ضد التهابی این گیاه، فواید گوارشی آن نیز توسط علم ثابت شده است.

به گزارش سلامت نیوز، همیشه گفته می شود که زنجبیل می تواند چربی ها را آب کند. مصرف زنجبیل متابولیسم را تحریک می کند و فرآیندهای گوارشی را بهبود می بخشد. محققان می گویند که ترکیبی که این گیاه بر متابولیسم تاثیر می گذارد جینجرول است.

جینجرول مسئول طعم تند زنجبیل است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و برخی ضد درد است. علاوه بر این، زنجبیل یک ادرارآور است و به کاهش التهاب در ناحیه شکم و از بین بردن مایعات به دام افتاده در بدن کمک می کند. یکی یکی از مزایای قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می توانید آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا خواص آن را افزایش دهید.

آیا می توان با زنجبیل با چربی شکم مبارزه کرد؟

کلید کاهش وزن به روشی سالم و دائمی بهبود عادات غذایی، ورزش هر روز و حفظ عادات سالم است. همیشه لازم است با پزشک خود مشورت کنید و توصیه های او را دنبال کنید. با این حال نوشیدنی های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید و با کمک آن ها بدنتان در طول روز به خوبی هیدراته شود و غذاهای ناسالم نخورید. البته باید بدانید که این نوشیدنی ها به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی کنند، بلکه مکمل یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم هستند.

چای زنجبیل لیمویی

به عسل، آب نصف لیموترش، یک لیوان آب و یک تکه ریشه زنجبیل نیاز دارید. آب را گرم کنید اما آن را به نقطه جوش نرسانید. زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط را صاف کرده و مقداری عسل داخل آن بریزید. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این نوشیدنی را بنوشید.

گریپ فروت و زنجبیل

شما به چهار عدد گریپ فروت بزرگ، یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل و آب یک چهارم لیمو نیاز دارید. آب گریپ فروت را بگیرید و با آب لیمو و زنجبیل مخلوط کنید. به این نوشیدنی شیرین کننده اضافه نکنید.

چای سبز و زنجبیل

شما به یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری چای سبز و یک تکه زنجبیل نیاز دارید. آب را بجوشانید، زنجبیل را اضافه کنید و بگذارید دو دقیقه دم بکشد. از روی حرارت بردارید و چای سبز را اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه صبر می توانید آن را بنوشید.

سرکه سیب و زنجبیل

سرکه سیب برای کاهش وزن نیز مفید است. استفاده از سرکه سیب همراه با زنجبیل می تواند خواص آنتی اکسیدانی و آنتی گلیسمی هر دو ماده را تقویت کند. علاوه بر این، سرکه سیب یک پروبیوتیک قوی است که برای سلامت روده شما مفید است. ساده ترین راه ترکیب این دو و نوشیدن آن است. می توانید چای زنجبیل را آماده کنید، بگذارید خنک شود، سپس سرکه سیب را اضافه کنید. (حرارت بیش از حد نیز می تواند باکتری های مفید سرکه سیب را از بین ببرد و از خواص پروبیوتیک آن محروم شوید.)

مقداری عسل یا آب لیمو به این مخلوط اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب کافی است. این نوشیدنی را یک بار در روز قبل از صبحانه بنوشید.

سایر خواص زنجبیل تنظیم کورتیزول یا هورمون استرس. تنظیم حرکات روده. انرژی را افزایش دهید. کاهش خطر بیماری قلبی. بهبود حافظه و عملکرد مغز. تقویت سیستم ایمنی بدن

احتیاط های لازم هنگام استفاده از زنجبیل

زنجبیل به طور کلی برای اکثر مردم بی ضرر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است با مصرف زنجبیل عوارض جانبی مانند یبوست و نفخ را تجربه کنند. زنجبیل می تواند جریان صفرا را از کیسه صفرا افزایش دهد، بنابراین پزشکان به افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا توصیه می کنند که زنجبیل مصرف نکنند.

همچنین اگرچه گفته می شود زنجبیل می تواند حالت تهوع در دوران بارداری را کاهش دهد، اما هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین، اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نیز باید با احتیاط از زنجبیل استفاده کنند.

خلاص شدن از شر اضافه وزن فقط به زیبایی نیست، بلکه به سلامت شما نیز مربوط می شود

بسیاری از افراد فقط برای زیباتر شدن و خوش اندام شدن تصمیم به کاهش وزن می گیرند و به همین دلیل در دام رژیم های لاغری ناسالم می افتند. با این حال، بسیاری از این روش ها به سلامتی شما آسیب می رساند. بهتر است به دنبال روش های کاهش وزن سریع نباشید. با گذشت زمان و با پیروی از یک سبک زندگی سالم می توانید به هدف خود برسید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا