اخبار روز سینما

سریال ژاپنی «فوتبالیست ها» پس از 43 سال به پایان رسید

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

یورونیوز: سریال پرطرفدار مانگا «کاپیتان سوباسا» که در ایران با نام «فوتبالیست ها» شناخته می شود، پس از نزدیک به نیم قرن به پایان رسید.

آخرین قسمت از این مجموعه که 90 میلیون نسخه در بیش از 50 کشور فروخته است، روز پنجشنبه در ژاپن به نمایش درآمد.

این مجموعه کمیک ژاپنی اولین بار در سال 1981 توسط یویچی تاکاهاشی در مجله Weekly Shonen Jump منتشر شد. استقبال از آن باعث شد این سریال به صورت مستقل با نام «کاپیتان سوباسا» منتشر شود و در سال ۱۹۸۳ انیمیشنی با همین نام از تلویزیون ژاپن پخش شود.

این سریال برای اولین بار در دهه 70 به فارسی دوبله و با نام کارتونی «فوتبالیست ها» از تلویزیون ایران برای مخاطبان فارسی زبان پخش شد.

ماجراهای این سریال بر اساس زندگی یک فوتبالیست جوان ژاپنی به نام سوباسا اوزارا است. عشق این پسر به فوتبال، دوستی او با هم تیمی هایش، رقابت هایش با بازیکنان حریف و نمایش های دیدنی تیمش، طرفداران بی شماری را در سراسر جهان به خود جذب کرد.

چند بازیکن مشهور جهان مانند زین الدین زیدان، لیونل مسی، الساندرو دل پیرو، هیدتوشی ناکاتا و آندرس اینیستا گفته اند که از سریال “کاپیتان سوباسا” الهام گرفته اند تا به فوتبال روی بیاورند و این ورزش را به عنوان حرفه اصلی خود بازتاب آنلاین کنند. .

تاکاهاشی پیش از این در ماه ژانویه اعلام کرده بود که این سریال را با اشاره به “کاهش قدرت بدنی” و “تغییر محیط خلاق به دلیل دیجیتالی شدن” به پایان خواهد رساند.

تیتراژ آغازین کارتون کاپیتان سوباسا به زبان اصلی

شخصیت کارتونی سوباسا که در قسمت اول این مجموعه طنز تنها 11 سال سن داشت، در قسمت پایانی 22 سال سن دارد و به عنوان تیم ملی ژاپن در بازی های المپیک شرکت می کند.

آقای تاکاهاشی گفت اگرچه سریال “کاپیتان سوباسا” به پایان رسیده است، اما او همچنان برنامه هایی برای داستان هایی درباره بازی سوباسا در جام جهانی بعد از المپیک دارد.

وی افزود که قصد دارد تا تابستان امسال یک وب سایت جدید راه اندازی کند و داستان های بعدی خود را به صورت پیش نویس منتشر کند.

در بهار 2013، مقامات توکیو یک مجسمه برنزی از Tsubasa Ozara را در نزدیکی خانه این هنرمند نصب کردند.

در اکثر نظرسنجی های انجام شده در ژاپن، «کاپیتان سوباسا» و مجموعه تلویزیونی اقتباس شده از آن در میان 50 انیمیشن برتر قرار دارند.

این شخصیت انیمیشنی به همراه همبازی اش تارو میساکی در ویدیوی رسمی بازی های المپیک 2020 توکیو نیز حضور داشتند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا