هفت مزیت منحصر به فرد حمام بخار

حمام بخار یا سونا که در آن رطوبت هوا بسیار زیاد و دمای آن بین 37 تا 43 درجه است، فواید زیادی برای بدن دارد.

به گزارش مگتو، این مزایا عبارتند از:

1. بهبود گردش خون

مطالعات نشان داده است که حمام کردن با بخار باعث باز شدن مویرگ ها و در نتیجه اکسیژن رسانی بهتر در بدن می شود. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و قلب را سالم تر نگه می دارد و همچنین سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده پوست را افزایش می دهد.

2. بهبود وضعیت پوست

گرما و تعریق در یک محیط بخار و مرطوب، منافذ بسته پوست را باز می کند و تمام آلودگی ها و پوست های مرده را از روی پوست پاک می کند. این عملکرد آکنه افراد مبتلا به این جوش های آزار دهنده را درمان می کند.

3. درمان دردهای عضلانی ناشی از ورزش

استفاده از بخار داغ بلافاصله پس از تمرینات ورزشی سخت، درد ناشی از ورزش را کاهش می دهد، زیرا پایانه های عصبی را شل می کند و عضلات را شل می کند.

4. بهبود سفتی مفاصل

بخار آب باعث کاهش سفتی مفاصل و افزایش انعطاف پذیری آنها و همچنین کاهش درد مفاصل می شود.

5. استرس را کاهش دهید

گرمای اتاق بخار باعث ترشح بیشتر هورمون های اندورفین می شود. این هورمون به عنوان هورمون احساس خوب نیز شناخته می شود زیرا می تواند استرس فرد را کاهش دهد. در همین حال، آرامش در حمام بخار باعث کاهش میزان هورمون کورتیزول که همان هورمون استرس است، می شود و فرد احساس آرامش می کند.

6. رفع گرفتگی سینوسی و ریه

گرمای بخار باعث باز شدن غشاهای مخاطی در سراسر بدن می شود و در نتیجه تنفس عمیق تر و راحت تر می شود. علاوه بر این، بخار احتقان در سینوس ها و ریه ها را از بین می برد و تنفس را بهتر می کند.

7. کالری بیشتری بسوزانید

حمام بخار باعث افزایش تعریق و همچنین ضربان قلب می شود و بدن را در مسیر کاهش وزن قرار می دهد. البته کاهش وزن در اثر تعریق به دلیل از دست دادن آب در بدن است و این امر باید با مصرف آب جبران شود. با این حال، حمام بخار همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی به کاهش وزن کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *