دانستنی ها

این قهوه باعث دیابت و بیماری قلبی می شود

نوشیدن قهوه کافئین دار قبل از صبحانه می تواند باعث عدم تعادل در سطح قند خون و مقاومت به انسولین شود، اما قهوه بعد از صبحانه بی خطر به نظر می رسد زیرا این اثر متابولیک منفی را ایجاد نمی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در حالی که خواب ضعیف شبانه تاثیر چندانی بر متابولیسم ما ندارد، نوشیدن قهوه قبل از صبحانه باعث عدم تحمل گلوکز می شود. عدم تحمل گلوکز یک وضعیت متابولیک است که می تواند منجر به پیش دیابت و بیماری قلبی شود.

سطح قند خون ما باید در محدوده طبیعی نگه داشته شود تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 به حداقل برسد. بنابراین، با توجه به محبوبیت جهانی قهوه صبح، محققان متوجه مشکلات سلامتی قابل توجهی در نوشیدن قهوه قبل از صبحانه شده اند. تاکید

نتایج تحقیقات قبلی نشان می دهد که کمبود خواب برای چندین شب یا حتی چندین شب می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی) را افزایش دهد.

این مطالعه نشان می دهد که کمبود خواب در طول شب باعث افزایش قند خون و پاسخ غیرطبیعی انسولین در صبح نمی شود، اما قهوه سیاه غلیظ یک ساعت پس از بیدار شدن باعث افزایش 50 درصدی سطح قند خون می شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که کافئین به طور بالقوه می تواند بدن ما را در برابر انسولین مقاوم کند.

پروفسور جیمز بتز، محقق این مطالعه، می‌گوید: «می‌دانیم که تقریباً نیمی از ما صبح‌ها از خواب بیدار می‌شویم و قبل از انجام هر کار دیگری قهوه می‌نوشیم و به طور شهودی، هر چه احساس خستگی بیشتری کنیم، قهوه‌مان قوی‌تر می‌شود.

نتایج این مطالعه مهم است و پیامدهای سلامتی گسترده ای دارد. زیرا تا کنون اطلاعات محدودی در مورد اینکه قهوه صبح با بدنمان چه می کند، به ویژه کنترل متابولیک و قند خون داشتیم.

به عبارت ساده، پس از یک شب کم خوابی، زمانی که قهوه اول صبح است، کنترل قند خون ما مختل می شود.

اگر هنوز احساس می کنیم که به قهوه صبحگاهی خود نیاز داریم، می توانیم ابتدا با خوردن و سپس نوشیدن قهوه این وضعیت را بهبود بخشیم. دانستن این موضوع می تواند فواید سلامتی مهمی برای همه ما داشته باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا