این غذاهای خوشمزه به شما اجازه کاهش وزن نمی دهند

این خوراکی‌های خوشمزه نمی‌گذارند لاغر شوید

کاهش کالری، خوردن پروتئین بیشتر و محدود کردن کربوهیدرات ها روش های محبوبی برای کاهش وزن هستند، اما اگر می خواهید در تابستان امسال و بعد از آن وزن کم کنید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز، مقابله با چربی های شکم می تواند خسته کننده باشد. حتی می‌تواند علیرغم تمام تلاش‌هایتان برای کاهش وزن باعث شود که احساس کنید شکست خورده‌اید.

کاهش کالری، خوردن پروتئین بیشتر و محدود کردن کربوهیدرات ها روش های محبوبی برای کاهش وزن هستند، اما اگر می خواهید در تابستان امسال و بعد از آن وزن کم کنید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

چربی شکم می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی مانند هورمون ها و جنسیت باشد. البته انتخاب های غذایی شما نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد. خوردن کالری بیشتر از آنچه در یک روز می سوزانید، احتمالاً باعث افزایش وزن شما می شود. مقداری از این وزن ممکن است در اطراف شکم شما باشد. علاوه بر این، انواع کالری هایی که انتخاب می کنید می توانند بر وزن و توده چربی شما تأثیر بگذارند.

طبق تحقیقات، مهمترین عامل شناخته شده در چاقی قند است. اگر کاری می توانید برای از بین بردن چربی شکم انجام دهید، محدود کردن مصرف قندهای اضافه شده ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

علاوه بر رژیم غذایی، استرس نیز می تواند در تجمع چربی شکم نقش داشته باشد. اگرچه گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما مدیریت استرس به روش های مختلف می تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

مدیتیشن روزانه، ورزش و خواب کافی به کاهش استرس شما کمک می کند. در کنار داشتن یک سبک زندگی سالم و کم استرس، باید مراقب انتخاب های غذایی خود نیز باشید زیرا اگر به خوردن این 10 چیز ادامه دهید، هرگز چربی شکم خود را از دست نخواهید داد.

پای

پای یک دسر محبوب است، اما حتی دسرهایی که با میوه درست می‌شوند، می‌توانند حاوی مقادیر شگفت‌انگیزی شکر افزوده باشند. در حالی که دستور پخت هر شیرینی متفاوت است، می توانید به راحتی یک وعده شیرینی با بیش از 25 گرم شکر اضافه شده پیدا کنید.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان بیش از 25 گرم (100 کالری) شکر اضافه شده در روز مصرف نکنند و مردان مصرف خود را به 36 گرم (150 کالری) محدود کنند.

این بدان معناست که یک تکه پای می تواند از میزان قند مصرفی روزانه شما بیشتر باشد. دفعه بعد که کیک برای دسر سرو می شود، فقط چند لقمه کوچک انتخاب کنید تا شکر نخورید.

کیک

یکی یکی دیگر از دسرهای مورد علاقه براونی است که به دلیل قند موجود در آن کاهش وزن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به راحتی می توان دستور العمل هایی را پیدا کرد که هنگام تهیه براونی های خانگی نیاز به 2 فنجان شکر دارند، اما این شکر می تواند در چیپس های شکلاتی که استفاده می کنید نیز وجود داشته باشد، که به راحتی می تواند منجر به شکر زیاد شود و مانع موفقیت شما شود. وقفه.

هنگام پختن براونی در خانه، می توانید از چیپس های شکلات تلخ کم قند در براونی های خود استفاده کنید. علاوه بر این، جایگزینی مقداری شکر با سس سیب شیرین نشده را به عنوان راه دیگری برای کاهش قند در نظر بگیرید.

ماست کم چرب

اگرچه ماست کم چرب به عنوان یک غذای رژیمی به بازار عرضه می شود، اما اغلب منبع قند افزوده است. به عنوان مثال، یک فنجان می تواند بیش از 17 گرم شکر داشته باشد. اگرچه این میان وعده حاوی کمتر از 150 کالری است و به نظر یک گزینه سالم است، اما ممکن است روند کاهش وزن شما را کند کند.

در عوض، به دنبال ماست با پروتئین بالا و کم قند باشید. این تغییر علاوه بر کاهش مصرف شکر، پروتئین موجود در رژیم غذایی شما را نیز افزایش می‌دهد که منجر به سیری بیشتر و کالری کمتر در طول روز می‌شود.

دسر متشکل از مخلوط غلات

چه از آن برای روی ماست استفاده کنید و چه آن را در یک کاسه با شیر میل کنید، گرانولا می تواند از کاهش چربی شکم جلوگیری کند. شاید تعجب کنید که بدانید نصف فنجان گرانولا می تواند بیش از 200 کالری داشته باشد. این مقدار نسبتا کم است، اما زمانی که آن را به جای غلات مصرف می کنید، ممکن است دو یا سه برابر این مقدار مصرف کنید.

گرانولا اغلب با روغن، آجیل، دانه‌ها و شکر اضافه می‌شود که به یک غذای پرکالری کمک می‌کند. در حالی که آجیل، دانه‌ها و جوی دوسر موجود در گرانولا به دلیل محتوای پروتئین و فیبر، مواد سیرکننده هستند، قند افزوده شده، میوه‌های خشک و چربی می‌توانند منبعی کمتر از ایده‌آل برای کالری باشند.

دفعه بعد که مقداری گرانولا را برای خود سرو می کنید، مقدار کمی از آن را مصرف کنید یا به فکر تهیه یک دسته در خانه باشید که حاوی قند و چربی کمتری نسبت به گزینه های تجاری است.

بار دانه

میله های غلات یک انتخاب محبوب برای صبحانه های آماده هستند، اما دقیقاً صبحانه پسند نیستند. اکثر گزینه ها حاوی حداقل مقادیر پروتئین و فیبر هستند که شما را برای مدتی سیر نگه می دارد. به علاوه، محتوای قند بالا در بسیاری از این میله ها برای سلامتی و کاهش وزن شما مفید است.

اگر به دنبال یک گزینه غذایی سریع هستید، غذایی را انتخاب کنید که کمتر از ۶ گرم شکر اضافه، حداقل ۸ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر داشته باشد. شکلات های تلخ و انجیر می توانند گزینه های خوبی باشند. آنها همچنین گیاهی هستند و حاوی 5 گرم فیبر سیر کننده هستند.

میوه کنسرو شده

میوه های کنسرو شده و پرتقال ماندارین شیرین شده ممکن است برخی از محبوب ترین اقلام در این دسته باشند، اما گزینه های مملو از شربت می توانند سرشار از شکر باشند. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از این میوه های فرآوری شده حاوی فیبر کمتری نسبت به میوه های کامل هستند.

اگر میوه های بسته بندی شده راهی برای تشویق فرزندان شما به خوردن محصولات بیشتر است، به دنبال گزینه هایی باشید که بدون شیرین کننده های اضافه ساخته شده اند. وقتی به ارزش های غذایی نگاه می کنید، نباید شکر اضافه ای مشاهده کنید و شیرینی آن باید به طور طبیعی از خود میوه باشد.

سس باربیکیو

یکی از راه‌های طعم دادن به گوشت کبابی، افزودن سس باربیکیو است که می‌تواند سرشار از شکر باشد. دو قاشق غذاخوری سس می تواند حدود 10 گرم شکر داشته باشد و بیشتر افراد بیشتر از این مقدار را در آشپزی استفاده می کنند.

حتی ممکن است شربت ذرت را قبل از گوجه فرنگی در لیست مواد تشکیل دهنده برندهای معروف سس باربیکیو ببینید.

اگر می خواهید میزان مصرف شکر از سس باربیکیو خود را کاهش دهید، اما همچنان به گوشت خود طعم اضافه کنید، سعی کنید گوشت خود را با سبزی، ادویه جات ترشی جات، سیر، خردل و سرکه سیب برای طعم بدون شکر مرینیت کنید.

کنسرو لوبیا پخته

لوبیا خشک که اغلب با گوشت های کبابی مصرف می شود، منبع دیگری از قند افزوده است. نصف فنجان کنسرو لوبیا می‌تواند حاوی 10 گرم قند باشد، که باعث می‌شود برای اهداف چربی سوزی شکم شما ایده‌آل نباشند.

لوبیا منبع پرکننده فیبر و پروتئین است، بنابراین ممکن است یک غذای مهم برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد. لوبیا پخته خانگی با شکر کمتر می تواند جایگزین خوبی باشد، یا طعم لوبیا پخته را به طور کامل با سالاد لوبیا سیاه که شامل سبزیجاتی مانند ذرت، گوجه فرنگی و پیاز است جایگزین کنید.

بیسکویت و سس

اگرچه این وعده غذایی حاوی قند زیادی نیست، اما کالری زیادی را در یک بسته نسبتا کوچک قرار می دهد. تنها یک وعده بیسکویت با سس می تواند تقریباً 500 کالری داشته باشد که بیشتر آن از کربوهیدرات های کم فیبر و چربی های اشباع به دست می آید. یک وعده غذایی پرکالری مانند این، که پروتئین نسبتاً کمی دارد و فیبر سیرکننده دارد، می تواند منجر به تنقلات بیشتر در طول روز شود و روند کاهش وزن شما را کندتر کند.

دفعه بعد از سس سس صرف نظر کنید و از بیسکویت ها با مقداری پروتئین و سبزیجات بدون چربی، مانند سفیده تخم مرغ مخلوط با قارچ و فلفل، برای یک وعده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین لذت ببرید.

میوه های خشک

اگر می خواهید از شر چربی های شکم خلاص شوید، میوه های خشک را کنار بگذارید! میوه های خشک می توانند منبع فیبر و آهن باشند، اما بسیاری از انواع آن حاوی مقادیر قابل توجهی قند اضافه شده هستند. در واقع، احتمالاً شیرین کننده ای را خواهید دید که به عنوان دومین عنصر در میوه های خشک ذکر شده است.

کشمش به طور سنتی حاوی قند افزودنی نیست، اما اکثر انواع دیگر آن را دارند. بهتر است به میوه کامل بچسبید، زیرا می تواند فیبر و حجم بیشتری را در هر وعده بسته بندی کند. با این حال، اگر میوه های خشک برای شما ضروری است، میوه های بدون قند اضافه را انتخاب کنید که به کاهش وزن کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *