دانستنی ها

در صورت مشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

تحقیقات نشان داده است که این بی حسی اغلب بدون هیچ هشداری رخ می دهد، زیرا فرد اغلب از این احساس بی خبر است و همیشه باعث درد نمی شود، بلکه احساس ناخوشایندی دارد. هر کسی می تواند این وضعیت را تجربه کند، به خصوص کسانی که در مشاغلی کار می کنند که نیاز به حرکت محدود دارند، مانند نشستن.

به گزارش عصر ایران، در پزشکی به بی حسی قسمتی از بدن «پارستزی» می گویند. این حالت معمولاً روی دست‌ها، پاها و سایر قسمت‌های بدن اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد مورچه‌های زیادی در اطراف آن ناحیه راه می‌روند که می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

همه ما این بی‌حسی موقت را تجربه کرده‌ایم، که آن را به عنوان بخشی از بدن «به خواب رفتن» تعریف می‌کنیم. این اتفاق زمانی می افتد که برای مدت طولانی در همان وضعیت بمانیم، مثلاً زمانی که پای ضربدری می نشینیم یا روی بازوها دراز می کشیم.

این وضعیت به دلیل فشار مداوم روی عصب رخ می دهد. بلکه به دلیل آسیب یا آسیب عصبی، فتق دیسک، تومور و غیره است. همچنین می تواند نتیجه سایر مشکلات پزشکی باشد که به سیستم عصبی آسیب می رساند، مانند: معمولا این بی حسی با کاهش فشار روی عصب به سرعت از بین می رود که باعث می شود خون در آن ناحیه به گردش در آید. حرکت دادن قسمت بی حس با ورزش، ماساژ یا کشش نیز به رفع این بی حسی کمک می کند. احساس سوزن سوزن شدن به تدریج کاهش می یابد و در نهایت به طور کامل از بین می رود.

اگر این بی حسی اغلب برای شما اتفاق می افتد، به این معنی است که پارستزی مزمن دارید. این اغلب نشانه یک بیماری عصبی یا آسیب عصب تروماتیک است. این می تواند در نتیجه بیماری هایی رخ دهد که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد، مانند سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس یا آنسفالیت.

در صورت داشتن علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

– احساس سوزش وجود دارد – در انقباض ماهیچه‌های خود مشکل دارید – دست‌ها و پاهایتان بی‌حس می‌شوند – احساس خارش می‌کنید – احساس بی‌حسی و سوزن سوزن شدن می‌کنید – احساس می‌کنید سوزن‌ها به پوست شما فرو می‌روند – علائم حدود 30 دقیقه طول می‌کشد – معمولاً یکی بازو یا پا به طور همزمان تحت تأثیر قرار می گیرند، اما علائم می تواند از یک اندام نیز گسترش یابد، همچنین می تواند به اندام دیگر نیز منتقل شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا