اخبار روز

اولین یارانه 600 هزار تومانی امسال چه زمانی پرداخت می شود؟


به گزارش مانیبان، در فروردین در ماه 1403 و بعد از نوروز 1403، اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دهک‌های کم درآمد باید منتظر دریافت مبالغ مختلف از دولت از جمله پرداخت نقدی 400 هزار تومبه همراه با یارانه تشویقی کالاها بودند. این پرداخت ها

اکثر ایرانیان در اولین ماه سال 1403 حداقل یک فیش دولتی دریافت می کنند، این در حالی است که در صورت تحقق برخی احتمالات، ممکن است تعداد سپرده های دولت برای مردم افزایش یابد. فروردین در ماه 1403 بیش از یک واریز کنید

همچنین یارانه جدید در قالب طرح فجرانه به مدت 3 ماه از تاریخ بهمن تا اردیبهشت ماه در ماه 1403 اجرا می شود و اعتبار خرید از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش می یابد.

تاریخ پرداخت یارانه ها از این ماه تغییر کرده و سازمان هدفمندسازی یارانه ها دلیل این تغییر جدول زمانی را انضباط زمان پرداخت یارانه ها اعلام کرده است.

یارانه دهک اول تا سوم 25 در ماه است و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول 30 واریز می شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان یارانه تشویقی در طرح کاتالوگ الکترونیکی را که 220 هزار تومان است، 17 اعلام کرده بود. بهمن به حساب مردم واریز می شود. در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه ای اعلام کرد که از این پس یارانه نقدی و حمایتی از بیستم به پایان ماه موکول شد.

به این ترتیب یارانه دهک اول تا سوم هر ماه 25 و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول 30 واریز می شود.

طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف 220 هزار تومانی 20 بهمن 1402 (25 و 30 بهمن) تا 20 اردیبهشت ماه 1403 (25 و 30 اردیبهشت ماه) مشاغل.

بر اساس این گزارش، منابع هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 1403 با رشد 15 درصدی به 758 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که منابع یارانه پیش بینی شده در بودجه سال گذشته حدود 659 میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانواده سه نفره در سال آینده یک میلیون و 380 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کنند.

فاز دوم طرح الکترونیکی فجرانه تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد و فاز سوم آن از هجدهم ادامه دارد. فروردین ماه آغاز خواهد شد؛ طرحی که در آن «شرط خرید 200 هزار تومانی با یارانه» حذف و اعتبار تشویقی مشمولان از 120 به 220 هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم پروژه فجرانه الکترونیک تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد و فاز سوم آن از هجدهم ادامه دارد. فروردین ماه آغاز خواهد شد؛ طرحی که در آن «شرط خرید 200 هزار تومانی یارانه» حذف و اعتبار تشویقی مشمولان از 120 به 220 هزار تومان افزایش یافت. فروردین مانند ماه های گذشته شارژ می شود.

در خرداد 1402 که دولت طرح فهرست کالاهای الکترونیکی را اجرا کرد، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر تعریف شد. در سبد غذایی این طرح به این ترتیب سفره مردم از تورم مصون می ماند. سبد با توجه به چه یکی یکی از مدیران پروژه الکترونیک کالابرگ گفت: در بررسی سبد غذایی بهینه 1402 با توجه به افزایش بار بیماری های غیرواگیر ناشی از اضافه وزن و چاقی در ایران و بر اساس اجماع متخصصان تغذیه از سراسر جهان. با نظارت دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی مقرر شد میزان انرژی تامین شده از سبد برابر با نیاز برآورد شده به جامعه متوسط ​​و بالاتر از آن نیست.

یارانه نقدی فروردین 1403 در همان تاریخ ماه قبل سال گذشته و سومین شارژ 220 هزار تومانی هفدهم تا هجدهم واریز می شود. فروردین مانند ماه های گذشته شارژ می شود. در نتیجه اگر سرپرستان خانوار از دهک های اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و برای سایر دهک ها 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا