اخبار روز

یک راه حل ساده برای جوان نگه داشتن مغز

مغز در طول زمان تغییر می کند، همانطور که بدن ما نیز تغییر می کند. جای تعجب نیست که عملکرد ذهنی و آگاهی اجتماعی ما با افزایش سن کاهش می یابد، اما اگر راهی برای کاهش این کاهش وجود داشت چه می شد؟

به گزارش ایسنا، اینجاست که یک مطالعه قانع کننده از دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور در مورد مغز دوزبانه مطرح می شود.

ذخیره شناختی یک دیدگاه جایگزین در مورد عملکرد مغز ارائه می دهد و بر توانایی مغز برای ایجاد مسیرهای متنوع و اجرای سیستم های پشتیبانی برای حفظ سلامت شناختی تأکید می کند. این مفهوم نشان می دهد که برخی از افراد دارای شبکه گسترده تری از این مسیرها هستند که به آنها امکان می دهد به طور مؤثرتری با چالش های شناختی کنار بیایند.

فردی که ذخایر بالاتری دارد، با افزایش سن، عملکرد شناختی خوبی را حفظ می کند. شگفتی این است که دوزبانگی می تواند کلید اصلی باشد.

نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که افراد دو زبانه دارای انعطاف ذهنی، تمرکز و حافظه بهتر و مهارت های مهمی برای درک افکار و احساسات دیگران هستند.

محققان بر این باورند که یادگیری زودهنگام زبان دوم می تواند مغز ما را برای ایجاد ذخایر شناختی ارزشمند دوباره سیم کشی کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یادگیری و استفاده از زبان دوم منجر به تغییرات ساختاری و عملکردی در مغز افراد دوزبانه می شود. مغز افراد دوزبانه همدلی و ارتباط عمیق تری نشان می دهد.

این تحقیق یادآور قدرت و سازگاری باورنکردنی مغز ما است. حتی تصمیمات کوچک، مانند یادگیری یک زبان جدید، می تواند مزایای مثبت بلندمدتی داشته باشد.

نتایج این تحقیق در Scientific Reports منتشر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا