رئیس مرکز تحقیقات سرطان تصریح کرد: سرطان سینه در زنان ایرانی رتبه اول و سرطان پروستات در مردان ایرانی رتبه اول را دارد، سرطان معده که پیش از این در مردان رتبه اول را داشت اکنون در مردان رتبه سوم و در مردان رتبه چهارم را دارد. زنان ایرانی یعنی سرطان معده رو به بهبودی است.

به گزارش مگتو، سرطان معده در کشورهای غربی به رتبه چهلم سقوط کرده است، دلیل این کاهش سرطان معده، توسعه اجتماعی و اقتصادی در دنیاست، مثلاً الان تقریباً همه جا یخچال است و غذا کمتر است. شور. البته سرطان معده همچنان کشنده ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی است.

جدول بالا شایع ترین نوع سرطان را در هر کشور نشان می دهد، رنگ آبی تیره سرطان معده است

در ایران و بسیاری از نقاط جهان شناسایی شده است.

محمد اسماعیل اکبری افزود: سرطان روده بزرگ بعد از سرطان پروستات رتبه دوم را دارد. یکی یکی از دلایل این رفتار ماست، شاید هیچکس یادش نرود آخرین روزی که سبزی خورده است، دلیل ماندن مدفوع در معده و مختل شدن فلور میکروبی است.

وی ادامه داد: تعداد برخی از انواع سرطان مانند سرطان تیروئید نیز رو به افزایش است زیرا امروزه می توانیم این نوع سرطان را زودتر تشخیص دهیم.

اکبری با بیان اینکه چهار نوع سرطان مخصوص زنان وجود دارد، سرطان رحم، سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان و البته سرطان سینه، گفت: سرطان دهانه رحم در کشور ما با سرطان دهانه رحم در کشورهای دیگر دنیا تفاوت دارد. به ویژه کشورهای غربی، سرطان مختص زنان است، اما در حالی که چهارمین سرطان کشنده جهان در میان کل سرطان های زنان و مردان به شمار می رود، اما میزان مرگ و میر آن در میان ده سرطان برتر ایران قرار ندارد و سرطان دهانه رحم نیز در رتبه اول قرار دارد. در ایران 10 سال بزرگتر است در همه سرطان ها نسبت به کشورهای غربی وجود دارد اما نسبت به کشورهای دیگر 10 سال جوانتر هستیم چون جمعیت ما هنوز به سن غربی ها نرسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه داد: علت این مشکل تفاوت های فرهنگی است. ویروسی به نام HPV وجود دارد که ویروس تولید کننده زگیل در انسان است، این ویروس باعث سرطان دهانه رحم می شود، اما این بدان معنا نیست که عامل دیگری باعث سرطان دهانه رحم نمی شود. در غرب، از زنان خواسته می شود که واکسن HPV را دریافت کنند، زیرا آنها قبل از ازدواج رابطه جنسی دارند و پس از ازدواج با هم پیوند دارند، اما در حالی که افرادی که این واکسن را دریافت می کنند، فکر می کنند که برای داشتن رابطه جنسی آزاد هستند، سایر عوامل سرطان همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *