سبک زندگی

با دیدن این عکس‌ها قطعا نگران آینده ایران خواهید شد






۱۴۱۰۱۲۳


۱۴ فروردین ۱۴۰۳ – ۱۳:۱۰


بازتاب آنلاین: با توجه به اتفاقات متعدد در تعطیلات نوروزی، دوباره بحث افغان های مقیم ایران مطرح شد. اولین مورد تور «امام حسنی ها» در ورزشگاه آزادی بود که حضور چند ده هزار نفری شرکت کننده در این مراسم به بحث های مختلف دامن زد. عده ای عکس هایی را منتشر کردند که نشان می داد افغان ها در این گردهمایی حضور پررنگی داشتند و از این حضور پررنگ نظرات متفاوتی به وجود آمد. مورد دوم عکس چند تبعه افغانستانی بود که در مترو گرفتار شده بودند و بعد از آن سیل تحلیل ها سرازیر شد و عده ای این عکس را که متروی اشغال شده توسط افغان ها را نشان می داد نگران کننده دانستند. چند فریم هم بود که نشان می داد حضور افغان ها در آن مراسم پررنگ بود. باعث انحراف می شود، زیرا بسیاری از افغان های رانده شده از افغانستان، افکار مدرن در مورد زنان و اساس زندگی ندارند، همزیستی فرهنگ های ناسازگار می تواند جنایات بسیاری را به همراه داشته باشد و اکنون که جامعه ایران در تلاش برای پوست انداختن است، حضور تعداد زیادی افغان‌ها روند تحولات را کند می‌کنند، اما برخی دیگر افغان‌ها را هم خون ایرانی‌ها می‌دانند و می‌گویند که باید با آنها همزیستی مسالمت آمیز داشت.

رسول اسدزاده (خبرنگار) در این باره نوشت: هر ساله در تعطیلات نوروزی متروی تهران، پارک ها و مراکز تفریحی رایگان شاهد حضور پر رنگ افغان های مقیم تهران و حومه است. ایران یک کشور مازاد برای افغان ها محسوب می شود، هر زمان که جنگ داخلی آنها شروع می شود، پیش فرض ذهنی آنها این است که ایران به صورت نقدی در دسترس است. ایران، منابع و امکانات یارانه‌ای آن، از خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش گرفته تا نان و آب، فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی، در چند دهه اخیر هر از چند گاهی توسط ملت فقیر همسایه‌اش به اشتراک گذاشته شده است. کشوری که نتواند امکانات اولیه را برای زندگی آبرومندانه مردمش فراهم کند، باید طالبان را بکشد. هر بار که از مسائل و مشکلات حضور تعداد زیادی از افغان ها در ایران صحبت می کنیم، مسائل نژادپرستانه و فاشیستی نیز مطرح می شود.

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود

در صورتی که نژادپرستی چیزی متفاوت از وطن پرستی و حساسیت نسبت به فرهنگ، محیط زیست و جمعیت کشور است. اکثر جمعیت افغانستانی ساکن ایران (کسانی که پس از قدرت گرفتن مجدد طالبان به کشور ما سرازیر شدند) تحصیلات ضعیف، متعصب و مقاومت عجیبی برای ادغام با فرهنگ کشور میزبان دارند. زاد و ولد آنها بسیار بالاست و همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، تعداد زیاد فرزندان در این جامعه، افزایش بی رحمانه فقر و بدبختی است. اکثر کودکان افغان به تحصیلات متوسطه نمی رسند و از سنین پایین جذب مشاغل بسیار سخت و خشن می شوند. این روند بیمار را با مهاجرت ایرانیان به کشورهای دیگر مقایسه کنید… ایرانیان معمولاً از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک، کارآفرینی و تحصیل مهاجرت می کنند و حتی کم ثروت ترین آنها نیز به سرعت در فرهنگ کشور میزبان ساکن می شوند. حتی کسانی که با سرمایه کم یا تحصیلات کم به کشوری مانند ترکیه مهاجرت می کنند، شش یا هفت فرزند ندارند. یکی یکی دیگر از دردهای بی درمان کشورمان علنی شد. تعداد زیادی مهاجر که در سفره کوچک بازار کار این کشور شریک و گاه رقیب مردم ایران هستند.

برخی از نظرات کاربران را در این زمینه بررسی می کنیم:

هادی کسایی زاده (خبرنگار) درباره حضور ملی پوشان افغانستان در جشن ورزشگاه آزادی نوشت: جمع کثیری از مردم افغانستان در ورزشگاه آزادی در کنفرانس دولتی و سیاسی با هزینه صدها میلیارد تومانی که هیچ حساب و کتاب شفافی ندارد خوش و بش کردند.

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود

وحید جعفری (فعال توییتر) از رفتار دوگانه با اتباع افغانستان انتقاد کرد: یک روز اعلام می کنند که اگر آفاقانه را در خیابان ها و میادین و پارک ها ببینند جمع می کنند اما در این مراسم ها کاری ندارند، هیچ حمایتی و سازماندهی نمی کنند…

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود

یکی از کاربران توئیتر به نام «میرزا آقاخان کرمانی» نیز درباره حضور خارجی ها در سخنرانی رئیسی نوشت: در مراسم احیای شب بیست و یکم در حرم خمینی که با حضور رئیسی برگزار شد، تعداد افاغنه ها به حدی بود که اکثریت حاضرین را تشکیل می دادند!

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود

کاربری به نام «رویا» با گلایه از تعداد زیاد این ملی پوشان در پارک ها: امروز تو پارک داشتم قدم میزدم هشتاد درصد خانواده ها و بچه هاشون افغانی بودن!!! تهران کابل شد! این حجم از مهاجر ترسناک است! روشنفکر بازی نکنید که ما با کشورهایی که مهاجر پذیرا هستند قابل مقایسه نیستیم.

هادی کسایی زاده (خبرنگار) با انتشار تصویری از مراسم افطاری در جنوب تهران نوشت: سفره افطار را در امامزاده ای در کهریزک دیدند، همه افغانی بودند. فقط چند ایرانی بودند.

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود

اما کاربری به نام متفک برخلاف نظر اکثر کاربران نظری داشت: گرفتن این عکس و نوشتن: حضور تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی در متروی پایتخت. باشه این عکس رو از اهواز بگیرم و از تعداد زیاد مهاجران بختیاری بنویسم؟ اگر گفتید یک ایرانی می تواند به هر جای ایران برود، می گویید افغانستان بزرگ است به جز منطقه فرهنگی و جغرافیایی ایران!

پس از دیدن این عکس ها قطعا نگران آینده ایران خواهید بود


چوب و هنر_Fplus

فرش بهشتی_اف پلاس



برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.






درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از منزل با موبایل

در یک وبینار آموزشی رایگان نحوه کسب درآمد ماهیانه 5 تا 20 میلیون از خانه با یک تلفن همراه ساده را بیاموزید.


ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

همراه با تضمین و تضمین کیفیت

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 8.8 میلیون تومان




منبع:برترینه

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا