سبک زندگی

ضربان قلب جنایتکار را آشکار می کند

به گزارش پی ام آپ، مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد، ارتباط عجیبی را بین میزان جرم و آسیب غیرعمد و کاهش ضربان قلب در حالت استراحت در مردان نشان داد.

به گزارش ایسنا، اکنون مطالعه مشابهی روی زنان نیز همین ارتباط را نشان می دهد و به ما یادآوری می کند که آسیب پذیری به هیچ جنسیتی محدود نمی شود.

محققان در ایالات متحده، سوئد و فنلاند سوابق جنایی 12499 زن را تا سن 40 سالگی ردیابی کردند و دریافتند کسانی که ضربان قلب کمتری در حالت استراحت داشتند، اندکی بیشتر احتمال دارد که مرتکب جنایات غیرخشونت آمیز شوند.

مهم است که توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که زنان با ضربان قلب پایین لزوما یا بیشتر مقصر هستند.

محققان همچنین دریافتند که این زنان آسیب های ناخواسته بیشتری را متحمل می شوند.

گفته می شود که کاهش فعالیت در سیستم عصبی خودمختار، که عملکردهای خودکار بدن مانند ضربان قلب را تنظیم می کند، ممکن است افراد را به دنبال هیجان بیشتر و ریسک کردن سوق دهد.

سیستم عصبی خودمختار که قبلاً سیستم عصبی رویشی نامیده می شد، بخشی از سیستم عصبی محیطی است که ماهیچه ها و غدد را تأمین می کند و بر عملکرد اندام های داخلی تأثیر می گذارد. سیستم عصبی خودمختار یک سیستم کنترلی است که عمدتاً غیرارادی عمل می کند و عملکردهای بدن مانند ضربان قلب، هضم، تعداد تنفس، مردمک ها، ادرار و برانگیختگی جنسی را تنظیم می کند.

سوفی اسکارسون جرم شناس از دانشگاه اوربرو در سوئد و همکارانش در مقاله منتشر شده خود نوشتند که کاهش تحریک پذیری سیستم عصبی خودمختار یک ارتباط شناخته شده با بزهکاری و سایر رفتارهای پرخطر در مردان است، اما مطالعات کمی این رابطه را در زنان بررسی کرده است. . یافته‌های گزارش‌شده اکنون پیامدهای بالقوه‌ای برای پیش‌بینی جرم و جنایت در آینده در میان زنان دارد.

پیشگیری از جرم معمولاً شامل بررسی عوامل اجتماعی همراه با شخصیت افراد و به ندرت در نظر گرفتن عوامل بیولوژیکی مانند عملکرد سیستم عصبی ما است. اما اسکارسون و همکارانش همچنین می خواستند ببینند آیا ارتباطی بین ضربان قلب زنان و رفتار مجرمانه آنها وجود دارد یا خیر.

محققان 12499 زن سوئدی را که در سن 18 سالگی به ارتش ملحق شده بودند و ضربان قلب و فشار خون آنها در طول معاینه فیزیکی ثبت شد، بررسی کردند. این زنان سپس تا سن 40 سالگی تحت تعقیب قرار گرفتند تا ببینند آیا محکومیت های جنایی یا جراحات غیرعمدی دارند یا خیر.

محققان دریافتند زنانی که کمترین ضربان قلب در حالت استراحت (کمتر از 69 ضربه در دقیقه) را داشتند، 35 درصد بیشتر از زنانی که ضربان قلب بالای 83 ضربه در دقیقه داشتند، به جرم محکوم شدند.

همچنین ارتباط معنی داری بین افرادی که ضربان قلب کمتر از 69 داشتند در مقایسه با افراد با ضربان قلب بالای 83 به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز بیشتر محکوم شدند. شایان ذکر است که این پیوند زمانی که فقط جرایم خشن در نظر گرفته می شد دیده نمی شد.

تجزیه و تحلیل فشار خون سیستولیک (SBP) و محکومیت های جنایی نشان داد که افرادی که دارای کمترین SBP (113 میلی متر جیوه یا کمتر) بودند، در مقایسه با افرادی که دارای بالاترین SBP (134 میلی متر جیوه یا بالاتر) بودند، 26 درصد افزایش خطر برای هر جرم داشتند. او آن را داشت. جرم. در سایر فواصل بین این دو عدد، رابطه معنی داری بین SBP بالاتر یا پایین تر و جرم وجود نداشت.

داشتن ضربان قلب پایین‌تر همچنین با خطر بالاتر درمان یا مرگ در نتیجه «آسیب‌های غیرعمدی» که شامل مواردی مانند آسیب به خود یا تصادفات وسیله نقلیه نمی‌شود، مرتبط بود.

یافته‌های ما مبنی بر اینکه ضربان قلب پایین‌تر در حالت استراحت با افزایش خطر آسیب‌های غیرعمدی در میان سربازان زن مرتبط است، مطابق با شواهد قبلی است که نشان می‌دهد ضربان قلب پایین‌تر در حالت استراحت نیز با تمایل به انجام ورزش‌های شدید مانند چتربازی مرتبط است. اشاره شد. و ماموریت های پرخطر مانند خنثی کردن بمب ها مرتبط و مهم هستند.

به گفته محققان، ما باید هنگام تفسیر این یافته ها مراقب باشیم زیرا داوطلبان نظامی زن ممکن است رفتار عموم مردم را به درستی نشان ندهند.

در یک تحلیل جداگانه، اسکارسون و همکارانش میزان جرایم و جراحات غیرعمدی را در سربازان وظیفه با نمونه ای متشکل از 1714152 زن غیرنظامی (کسانی که داوطلب خدمت سربازی نبودند) مقایسه کردند.

سربازان زن خطر تصادف بالاتری داشتند، اما میزان جرم و جنایت کمتر از گروه غیرنظامی بود.

محققان می‌گویند اگر مطالعات بیشتر و بزرگ‌تر این یافته‌ها را تأیید کند، می‌تواند به ما در درک عوامل بیولوژیکی مؤثر بر افرادی که مرتکب جرم می‌شوند کمک کند تا بتوانیم تاکتیک‌های بهتری برای برآورده کردن نیازهای آنها ایجاد کنیم و شاید آنها را از توسل به جرم باز داریم. رفتار – اخلاق.

اگرچه این نتایج نیاز به تکرار دارند، یافته‌ها نشان می‌دهد که کاهش تحریک‌پذیری سیستم عصبی خودمختار که با کاهش ضربان قلب در حالت استراحت منعکس می‌شود، ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که پیش‌روی جرم جنایی باشد. این نه تنها برای مردان بلکه برای زنان نیز کار می کند. .

۵۸۵۸

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا