اخبار روز

قیمت یک آپارتمان 75 متری در ارزان ترین منطقه تهران چقدر است؟/ قیمت مسکن در گران ترین و ارزان ترین مناطق پایتخت را ببینید

آخرین آمار رسمی از توسعه بازار املاک نشان می دهد: در سال 1402 میانگین افزایش قیمت ملک در تهران با 24.8 درصد افزایش به 81.440 میلیون تومان می رسد.

بر اساس آمار بانک مرکزی، افزایش قیمت مسکن با رشد تورم مصرف کننده در سال گذشته بسیار متفاوت بوده و به نوعی بخشی از حباب قیمت مسکن ناشی از افزایش شدید سال های گذشته بوده است که در سال گذشته تخلیه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، البته این بازار از اسفندماه و در سایه ناآرامی های موقتی بازار ارز آغاز شد و همانطور که رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیشتر به همشهری آنلاین توضیح داده بود، در نتیجه انتظارات تورمی. قیمت ملک به دلیل تحولات بازارهای موازی در ماه مارس گذشته روند صعودی را ثبت کرد و نسبت به ماه های قبل رشد بیشتری داشت.

بر اساس آمارهای رسمی، میانگین قیمت ملک در تهران در اسفندماه نسبت به اسفندماه 3.8 درصد بوده است، این در حالی است که تعداد معاملات در بنگاه های معاملات ملکی در مدت مشابه 0.1 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار بازار مسکن که در اسفندماه از سوی بانک مرکزی تهران منتشر شد، در بین مناطق 22 گانه شهر تهران، بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکن به منطقه یک تهران اختصاص داشت که معادل 150 میلیون و 680 هزار تومان بود.

از سوی دیگر منطقه 18 کمترین میانگین قیمت ملک را در تهران دارد و میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در این منطقه به 43 میلیون و 220 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این آمار قیمت یک آپارتمان متوسط ​​بر اساس الگوی مصرف (75 متر مربع) در پایان سال گذشته با میانگین قیمت تهران به 6 میلیارد و 108 میلیون تومان رسید. در حالی که در ماه جاری میانگین قیمت این آپارتمان در گران ترین منطقه شهر (منطقه 1) 11 میلیارد و 301 میلیون تومان و متوسط ​​قیمت در ارزان ترین منطقه شهر (منطقه 18) به 3 رسید. میلیارد و 241 میلیون تومان.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا