اخبار خودرو

جدیدترین سدان تویوتا به ایران آمد

جدیدترین سدان تویوتا به ایران آمد

در بازدید خبرنگار بازتاب آنلاین از گمرک بندر شهید بهنار مشخص شد جدیدترین خودروی سدان تویوتا برای اخذ شماره گذاری و مجوز فروش در سامانه واردات به ایران آمده است.

به گزارش خودروکار، تویوتا BZ3 یک سدان تمام الکتریکی است که به تازگی توسط این شرکت ژاپنی به بازارهای جهانی معرفی شده و هم اکنون در کارخانه FAW-Toyota در حال تولید است. این خودرو بر اساس پلتفرم e-TNGA تویوتا توسعه یافته و زبان طراحی و فناوری های جدید این شرکت ژاپنی را به رخ می کشد. یک شرکت واردکننده خودرو که مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده است، قصد دارد تویوتا BZ3 را به عنوان جدیدترین سدان این خودروساز ژاپنی به بازار ایران بفروشد.

جدیدترین سدان تویوتا وارد ایران شد
جدیدترین سدان تویوتا به ایران آمد

نکته قابل توجه در مورد BZ3 همکاری تویوتا و شرکت بی است دی برای تولید ساختار فنی این خودرو است. پیشرانه های BZ3، چیدمان فنی، فناوری های انتقال نیرو و باتری ها کاملاً توسط Bay هستند دی تولید و عرضه شده است. جالب است که تویوتا در معرفی BZ3 از ساختار نیروهای محرک BY استفاده می کند. دی به عنوان یک مزیت در تبلیغات اعلام می کند.

تویوتا BZ3 در دو نسخه 183 اسب بخاری و 244 اسب بخاری به بازار جهانی عرضه شده است. هر دو نوع این خودروی الکتریکی 303 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. در تیپ 183 اسب بخاری با هر بار شارژ کامل باتری ها می توانید 517 کیلومتر را طی کنید. در نسخه قوی تر، مسافت طی شده 606 کیلومتر است. لازم به ذکر است اعداد مسافت اعلام شده بر اساس استاندارد CLTC بوده و در شرایط استفاده روزانه تا 20 درصد قابل کاهش است.

جدیدترین سدان تویوتا وارد ایران شد
جدیدترین سدان تویوتا به ایران آمد

در تویوتا BZ3 به عنوان جدیدترین سدان این خودروساز ژاپنی، ویژگی های مختلفی به چشم می خورد. این خودرو مجهز به فناوری‌های جدید خودران و امکانات رفاهی مختلفی مانند خنک‌کننده و گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سانروف، تریم داخلی چرمی، تهویه اتوماتیک دو کاناله با تمیز کردن هوای کابین، چراغ‌های تکنولوژی LED و غیره است.

ارزان ترین نوع تویوتا BZ3 در بازار چین حدود 22 هزار و 120 یورو ارزش دارد و مدل فول آپشن این خودرو با قیمتی نزدیک به 26 هزار و 30 یورو به فروش می رسد. بنابراین می توان انتظار داشت که با توجه به پایین بودن تعرفه واردات برای عرضه خودروهای برقی، این خودرو در بازار ایران با قیمتی کمتر از دو میلیارد و 200 میلیون تومان به دست مشتریان برسد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا