اخبار روز

آلودگی مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فرا گرفته است

کارشناسان چند روز پیش پس از مشاهده اولین نمونه های مورچه زرد دیوانه در شهر بارسلون به شهروندان این شهر در این باره هشدار دادند و این هشدار باعث نگرانی های بسیاری شد.

به گزارش مگتو، کارشناسان پیش از این تصور می کردند که این گونه مورچه در این شهر منقرض شده است اما اکنون از هجوم مجدد مورچه دیوانه زرد خبر داده اند. زیرا اولین نمونه از این مورچه ها در بارسلونا مشاهده شد که نگرانی ها را در این زمینه افزایش داده است.

ناامیدی در مبارزه با این گونه مورچه ها

به گزارش روزنامه Lavanguardia، کارشناسان سه شنبه گذشته اعلام کردند که تعدادی از این مورچه ها در مناطقی از شهر بارسلونا از جمله Montjuic مشاهده شده اند.

کارلوس پرادرا، متخصص در این زمینه گفت: این منطقه بسیار بزرگ است و اگر منابع و اراده کافی برای مبارزه با این گونه مورچه وجود نداشته باشد، این مشکل حل نشدنی به نظر می رسد. گمشده.”

کارشناسان علاوه بر مشاهده اولین نمونه های این گونه مورچه ها، تعدادی لانه مورچه های دیوانه زرد را نیز در بارسلون مشاهده کردند. بدتر از آن این است که این لانه ها در مرکز شهر، در مناطقی مانند پلازا کاتالونیا، که یک مرکز توریستی است و ضایعات زیادی از مواد غذایی روی زمین ختم می شود، قرار دارند.

شایان ذکر است که این گونه مورچه برای اولین بار در سال 2019 در بارسلونا مشاهده شد و به نظر می رسد که در همان زمان ریشه کن شده است. در سال 2022 هیچ اثری از این مورچه در شهر مشاهده نشد.

اما کارشناسان اکنون معتقدند که این مورچه هنوز در این مرحله ریشه کن نشده و حداقل سه سال است که در بارسلونا زندگی می کند. پرادرا ادامه داد: “یک ملکه و چند کارگر برای بازگرداندن چنین جمعیتی کافی نیستند.” زیرا در ابتدا روند تصرف چنین منطقه وسیعی کند است. از اینجا می توان نتیجه گرفت که آنها هرگز ریشه کن نشدند.

آسیب ناشی از این گونه مورچه

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که گونه مورچه زرد خطری برای زندگی انسان ندارد، اما حمله این گونه مورچه از سه جهت خطرناک است: اولاً از نظر اکولوژیکی. زیرا این مورچه ها می توانند گونه های مشابه، حتی سایر بی مهرگان را مجبور به حرکت کنند.

ثانیاً به موضوع کشاورزی پرداخته می شود. حمله مورچه های دیوانه برای محصولات زراعی خطرناک است و در نهایت بحث های اجتماعی را تحریک می کند. اگر جمعیت این مورچه ها کنترل نشود، می توانند به عنوان آفت به خانه های ساکنان بارسلون حمله کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا