اخبار روز

محققان آمریکایی ثابت کرده اند که این روغن باعث سلامت قلب و مغز، مفاصل، چشم ها و سیستم ایمنی بدن می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از مکمل های روغن ماهی ممکن است هیچ تاثیری بر سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم ها و سیستم ایمنی بدن نداشته باشد.

جوانا اسدوریان، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آمریکایی در نامه می گوید: «ما از کارآزمایی های تصادفی بزرگ اخیر می دانیم که مکمل های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی جلوگیری نمی کند. یکی این مکمل‌ها جزو رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید هستند مصرف می‌کنند.

با استفاده از داده های برچسب از مکمل های روغن ماهی موجود در بازار، نویسندگان بررسی کردند که برچسب ها واقعاً چه می گویند.

محققان همچنین کل دوزهای روزانه EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که 2082 مورد از 2819 مورد بررسی شده حاوی حداقل یک ادعای سلامتی است که حدود 74٪ را نشان می دهد. و از این تعداد، تنها 19٪ ادعای سلامتی واجد شرایط تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده داشتند. رایج ترین ادعاها شامل اظهاراتی در مورد ارتقاء سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تنوع زیادی در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، به طوری که 9٪ از مکمل های 16 برند برجسته حاوی دوز روزانه 2 گرم یا بیشتر از ترکیبی از EPA و DHA بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر پنج نفر بالای 60 سال یک نفر برای سلامت قلب از مکمل های روغن ماهی استفاده می کند.

دکتر. آن ماری ناوار یکی یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: “افراد اگر روی خوردن سبزیجات تازه، رفتن به باشگاه، یا مصرف داروهای فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند، ممکن است بهتر عمل کنند.”

ناوار گفت: “به عنوان یک متخصص قلب، به بیمارانم می گویم که می توانند برای جلوگیری از بیماری قلبی مصرف روغن ماهی را متوقف کنند، زیرا این روغن به آنها کمک نمی کند.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا